Hehkujännite nousee startissa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Hehkujännite nousee startissa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Jonesi
    Osallistuja

Orange AD15-kloonissa on erikoinen ominaisuus, kun virrat nappaa päälle hehkuvat pääteputket pari sekuntia pirun kirkkaina ja lopulta jännitteet putoaa tuohon 6,3VAC. Ensimmäinen pääteputkipari alkaa nyt olla tiensä päässä, ja sen verran nopeesti on mennyt että tuolla on oltava vaikutusta kun ei kovin kuumana nuo putket muuten käy. Verkkomuuntajana on http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1399, tasasuuntaus diodeilla ja hehkukarvat 100 ohmin vastusten läpi maissa.

Voisiko tuolle tehdä mitään?

Nimetön
    Vieras

Tuo hehkujen piikki on normaalia. Hehkulangan lämpeneminen vie hetkellisesti enemmän virtaa, kuin niiden [hehkujen] tasainen päälläolo. Samaa tapahtuu mm. hehkulampuissa.

Mutta pääteputkiin saat varmaankin lisää kestoa suurentamalla niitä 150R vastuksia vaikka 1k kokoisiksi. En sitten tiedä mitä se soundille tekee.

Saattaa myös olla että olen tässä aivan pihalla. Vähän väsyttää ja pitäs suomen matsikin jaksaa katsoa. 😛

Jonesi
    Osallistuja

Tuo hehkujen piikki on normaalia. Hehkulangan lämpeneminen vie hetkellisesti enemmän virtaa, kuin niiden [hehkujen] tasainen päälläolo. Samaa tapahtuu mm. hehkulampuissa.

Mutta pääteputkiin saat varmaankin lisää kestoa suurentamalla niitä 150R vastuksia vaikka 1k kokoisiksi. En sitten tiedä mitä se soundille tekee.
    Saattaa myös olla että olen tässä aivan pihalla. Vähän väsyttää ja pitäs suomen matsikin jaksaa katsoa. 😛

Joo, ei tätä samassa mittakaavassa vaan muissa vahvistimissa ole esiintynyt.
    Täytyypä katsoa ja ihmetellä. Pelikin ehkä 😀

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.