harjoitteluvahvistin asentajalle

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet harjoitteluvahvistin asentajalle

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    jaanil
    Osallistuja

Moi
    Ajattelin rakentaa itselleni harjoitteluputkistyrkan jolla ei harjoitella soittamista vaan rakentamista ,modaamista ym .  Olisiko jollain kokemusta mikä olisi sopiva halpa pieni kytkentä tällaiseen käyttöön?  Saako esim rakenussarjana jostain vaiko olisiko joku vanha putkiradio hyvä?
    T Jaani

hilppa
    Osallistuja

Tämä ei ole sitten mikään mainos,mutta minä tein aikanaan uraltone jr 1.0 version ja siitä sain kipinän vahvistimien rakentamisen ja olen nyt tähän mennessä rakentanut 4 vahvistinta.
    Jos ei ymmärrä virtapiirikaavioista,niin aina löytyy layout kuvia joilla voi vahvistimen rakentaa.
    Olen paksusähköpuolen miehiä ja en ymmärrä putkien toiminnasta juuri yhtään,mutta kummasti vaan vahvistimet on saatu pelaamaan ja apuja olen tarvittessa saanut.
    Seuraava projekti on luultavasti reverb/tremolo.

brown note
    Jäsen

Minun eka projekti oli plexi klooni. Mhuss.com sivulta löytyi kivan näköinen kuva ja tekstikollaasi, josta innostus tuli. Suosittelen jonkun melko yksinkertaisen vahvarin tekemistä, josta on ihan oikeasti iloa kun sen saa valmiiksi. Rokin soittamiseen esim chämppi ei välttämättä ole se kaikkein mainioin laite, sitäpaitsi lähes kaikki kitaravahvistimet joissa on yksi kanava ilman jalkakytkintä ovat melko helposti rakennettavissa, myös aloittelevalta rakentelijalta. Yksinkertainen tarkoittaa siis esim marshall jcm800, plexit ja niiden tyyliset vahvistimet kuten traynorit, fenderit yms joissa yleensä 3 etuasteputkea ja 2 tai 4 pääteputkea.

Uraltonen foorumilta saa esimerkiksi loistavaa apua ja erittäin tietäviltä ihmisiltä. Tämä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys että foorumilla neuvoja jakava henkilö oikeasti ymmärtää ymmärtää mistä puhuu, ikävä kyllä. Tässä tapauksessa kotimainen jyrää ihan oikeasti ;D

brown note
    Jäsen

en tiedä mikä on halpa mutta 500€ riittää varmasti pienen a-luokan vahvistimien tekemiseen ja 800€ riittää melkein minkä tahansa vahvarin rakentamiseen. hinnat siis ilman puukoteloa joka saattaa maksaa satasesta muutamaan sataseen

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.