Halpoja konkkia

Home Foorumit Kaikki muut Yleinen Halpoja konkkia

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    leka
    Jäsen

Tästä nyt “incredible musicality, sweet sound and awesome realism” vahvariin eli kaikki konkat uusiksi näillä.
    http://www.vacuumtube.com/VTV%20Ultratonecaps.htm

Noi on niin halpoja ja kivannäköisiä että vois ihan vaikka huvikseen laittaa niitä rinnan ja sarjaan…  ;D

Noilla saisi muuten aika kalliin virtalähteen vahvariin kun laittaisi suodatuskonkiksi…

hellhound
    Jäsen

Hmm… Ihanan kallista!
    Elämä on… 😉

Nimetön
    Vieras

Ja minä kun ajattelin että jensenin PIO konkat on kalliita. Höh. Ehkä olenkin vain vähän köyhä sitte. Kaikkihan on suhteellista. ;D

okabass
    Osallistuja

Tästä nyt “incredible musicality, sweet sound and awesome realism” vahvariin eli kaikki konkat uusiksi näillä.
    http://www.vacuumtube.com/VTV%20Ultratonecaps.htm

Noi on niin halpoja ja kivannäköisiä että vois ihan vaikka huvikseen laittaa niitä rinnan ja sarjaan…  ;D

Noilla saisi muuten aika kalliin virtalähteen vahvariin kun laittaisi suodatuskonkiksi…

MOI
    Aivan mahtavaa. Erityisen hienoa minusta on, että nuo ovat vielä parannettuja tyyppejä alkuperäisestä, jotka jo olivat aivan jumalaisia.  Kondensaattorien musikaalisuutta on parannettu entisestään. 😮 Ihmeellisen ihanaa.Voi että, sentään.

Tubeman
    Jäsen

Oikein Shellin perämoottoriöljyllä täytettyjä,vaude.. Odotellaan koska tulee Möllerin kalanmaksaöljyllä täytettyjä konkkia..  ???

Lienee oikeasti tuo öljy mitä mainitaan,jokin muuntajaöljy?

okabass
    Osallistuja

Oikein Shellin perämoottoriöljyllä täytettyjä,vaude.. Odotellaan koska tulee Möllerin kalanmaksaöljyllä täytettyjä konkkia..  ???

Lienee oikeasti tuo öljy mitä mainitaan,jokin muuntajaöljy?

MOI
    Olen vakuuttunut, että se on tätä:
    http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/Nilsian%20oljysheikki.png

jusmu
    Osallistuja

OT varo!

Oltiimpa eilen Nilsiässä keikalla 😉 Oli puhetta muuten tuosta öljysheikkaajasta. Olipa aika ankea mesta juu.

jones

harryk
    Jäsen

:DTestasin ekassa Bluetone nupissani Jensenin PIO-konkkia tärkeissä paikoissa ihan kokeilumielessä. Konkat olivat jotain 10 euroa kipale, jolla ei pärjää noille söpöläisille hinnassa millään. Olisi kiva kuulla onko kukaan muu investoinut audioketjun ns. kriittisiin paikkoihin noita tai vastaavia. Itse en ole havainnut mitän mullistavia eroja esim. Malloryn 150-sarjaan verrattuna. Kv-palsoilla hehkutetaan paljonkin Sozon konkista. Ne ovat kuulemma parasta mitä näihin vehkeisiin voi löytää.

Nimetön
    Vieras

:DTestasin ekassa Bluetone nupissani Jensenin PIO-konkkia tärkeissä paikoissa ihan kokeilumielessä. Konkat olivat jotain 10 euroa kipale, jolla ei pärjää noille söpöläisille hinnassa millään. Olisi kiva kuulla onko kukaan muu investoinut audioketjun ns. kriittisiin paikkoihin noita tai vastaavia.

Itse harkitsen tässä vakaasti Champin tekemistä käyttämällä vain näitä “hypetettyjä” osia. PIO-konkkia, hiilimassavastuksia, kangaspäällysteistä piuhaa, NOS putkia jne. Vitnakea mahdollisimman pitkälle. Yritän vaan vielä perustella itselleni moisen järkevyyttä. Rahapuuni siemenet kun eivät sittenkään itäneet. 🙁

Itse en ole havainnut mitän mullistavia eroja esim. Malloryn 150-sarjaan verrattuna. Kv-palsoilla hehkutetaan paljonkin Sozon konkista. Ne ovat kuulemma parasta mitä näihin vehkeisiin voi löytää.

Itse olen “jumiutunut” käyttämään orange droppeja. Joitain super edullisia malloryn näköisiä laiton yhteen vahvariin, mutta en siinäkään mitään isoa eroa huomannut (puukorva olen kyllä). Oli tosin hi-gain tyyppinen kone, joten en sitten tiedä. Ei ole ominta alaani ne. Erot oli ehkä mojo-osastolla korkeintaan.

Mutta kuten sanotaan: “It's good, if it makes you feel good”. Tai jotain…

Tubeman
    Jäsen

Kuinkahan ennen saivat studiotason laitteita tehtyä putkiaikakaudella kun ei ollut näitä boutique-komponentteja..  ???

harryk
    Jäsen

;)Kysymys kuuluu miten määriteltiin silloin ns. studiotaso. Muistaakseni pitkään oli referenssinä saksalainen DIN-normi, jolla yritettiin kuvata täyttikö laite esim. hifi-vaatimukset. Nyt noille DIN-normeille voi hymyillä mm. signaali-kohinasuhteiden ja taajuusvasteiden osalta. Maailma muuttuu ja pitääkin muuttua. Nämä boutigue-osat ovat yksi tapa saada elämään vähän luxusta kun se tuntuu muutoin liian harmaalta. Oma filosofiani on rakentaa Bluetone-styrkkarit maailman parhaista komponenteista maalaisjärkeä käyttäen. Meidän K-kaupassa myytiin Koben pihvihärän lihaa 100 €/kilo ja joku osti sitäkin. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa liikaa. On se vaan hullua maksaa liikaa. t. Bluetone Harry

Tubeman
    Jäsen

Mjoo,,esimerkkinä oman leipätonttini puolelta voi valaista mihin liiallinen tekniikan kehitys johtaa kun ihminen on kuitenkin se heikoin lenkki.. eli kun puhelimet menee niin hiljaiseksi ettei linjahäiriöitä ole digitaalisuuden vuoksi,on pakko lisätä signaalitielle kohinaa että soittaja tajuaa linjan olevan auki..  😀

Tälläistä se on nykyään..

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.