Hagström 310

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    hapo
    Osallistuja

Hagström 310 putkivahvistin hurisee ja ajattelin laittaa siihen kuristimen. Kyseissä pelissä on diodi tasasuuntaus. Mihin kohtaan kytkentää  kuristin pitäisi asentaa. Tätä peliä on joku muutellut alkuperäisesstä kytkennästä.

JiiPee
    Jäsen

Hurinaa… onhan näiden kanssa taisteltu. Jos on putkivehje, niin muuntajien asennot, maadoitukset, konkkien kunto jne? Tarviiko dioditasasuunnattu vehje edes kuristinta? En muista nähneeni. Yhdellä pääteputkella  (esim champ – single ended) hurina kuulunee asiaan ilman kuristinta. Tein champin, kääntelin muuntajia, tein maadoitukset uusiksi, aina vaan hurisi vaikka volakin kiinni. Tänään hain kuristimen ja siinäpä se .  ;D

villems
    Osallistuja

Jos se on linkin kytkennän mukainen, niin laittaisin kuristimen R31 vastuksen tilalle:

http://hem.passagen.se/awe/Hag310.jpg

Mutta hurina saattaa johtua muustakin, koska mielestäni tuossa on aika hyvin suodatettu anodijännite.

hapo
    Osallistuja

Mahtaako autta jos asentaa 100ohmin vastukset hehkupiiriin. Vahvistin siis hurisee vaikka sisäänmenossa ei ole mitään kiinni.

JiiPee
    Jäsen

Jos vanha vahvari hurisee, niin kyl mä ekaks uusisin konkkia..?

villems
    Osallistuja

Mahtaako autta jos asentaa 100ohmin vastukset hehkupiiriin. Vahvistin siis hurisee vaikka sisäänmenossa ei ole mitään kiinni.

Ei varmaankaan, koska tuossa on jo tuo hehkujänitteen keskitapsi maadotettu. Onko hurinan taajuus 50Hz vai 100Hz, eli matalampi kuin E vai jossain G ja G# tuntumassa?

Tätä kannattaa kokeilla vaikka kytkemällä ensimmäisen suotokonkan rinnalle uusi konkka ja kuunnella onko sillä vaikutusta hurinaan.

hapo
    Osallistuja

Konkat vaihdettu sekä muuntajat. Tuo R31 vastuksen arvo on 300ohmia mikähän kuristi olisi sopiva ?

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.