<<<<<<<<<<<<<<<<<<fenno 295 V stereo

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet <<<<<<<<<<<<<<<<<<fenno 295 V stereo

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    T.S.
    Jäsen

Hommasin vanhan putkiradion joka on tyyppiä FENNO 295V stereo.Ilmeisesti mono ula mutta levysoitin vahvarina stereo.Putkia  on ECL 82 mont ja 800 ohmin kajarit ei PMiä.Nupit puuttuu ja kotelo lakkaus vähän kärsinyt.Lieneekö iso tehoinen kun ECL82 on neljä kappaletta?

touho
    Jäsen

Tuossa vastaava Philips:
    http://www.radiomuseum.org/r/philips_b5sf92a.html

Sen tehon kerrotaan olevan 2×2.2W

T.S.
    Jäsen

Olen etsiskellyt mulla oli aikakauden ruskeat nupit,ei nyt löydy.On koko erikoinen kovaäänisliitin liitinpyöreämusta bakeliitti kolme jotain 3mm tappia?:lieneekö sama kuin mikä se nyt oli se kierrettävä?.On ainakintapit radiossa ei liittimessä.Nupit löyty mutta pitäis olla kaksikko potikkan isonuppi joka kääntää ulointa ja pienmpi sisä akseliin?,vihjeitä mista saa?.Lisäksi jotkin 6mm akseliin pienet nupit?

Faylon
    Jäsen

Mulla olis käsissä korkkaamaton Tungsram ECL-82 pari. Uraltonelta ostin joskus.
    18,70 kappale. Osta pari . Nämä on hienoja. Keltainen logo. Sinipuna loota.

panman
    Osallistuja

Mulla löytyis kyseinen Fenno Stereo raatona. muistaakseni on nupitkin kaikki. Etulasi rikki. Voisi olla paljon käyttökelpoista,  mutta en osaa enempää sanoa.
    Mutta se on Espoossa ja itse tulen vasta heinäkuussa Suomeen. Sen kyllä saisi ihan noutamalla pois, mutta et varmaan malta odottaa.
    Esa

T.S.
    Jäsen

Mul  voi olla ECL itsel,ainakin on 1959 TELEFUNKEN kelanauhuri missä on aika käyttämätön.Oli n 100 putkea viimavuonna osan vein vaihdos petäjävedelle ja osa on viel.Työmaalla on lisäksi (kirppiksellä) Radiohuollon jämä erä tosi vanhaakin nastakantaista punaista putkea.En oo edes kokeillut pelaako,kiirettä ei ole.Nupit kiinostaa.Täytyy hioa se yläkansi santa paperilola ja laittaa uudet venelakat kai

Tubeman
    Jäsen

Hommasin vanhan putkiradion joka on tyyppiä FENNO 295V stereo.Ilmeisesti mono ula mutta levysoitin vahvarina stereo.Putkia  on ECL 82 mont ja 800 ohmin kajarit ei PMiä.Nupit puuttuu ja kotelo lakkaus vähän kärsinyt.Lieneekö iso tehoinen kun ECL82 on neljä kappaletta?

Tätä ei kannata pilata kitaravahvariksi, se on ensinnäkin päätemuuntajaton pääteaste, ja näitä 800 ohmin kajareita ei löydy kovinkaan helposti nykyään.

Vanhasta radiosta ei kummoista kitaravahvaria saa, loppujen lopuksi saa, itse tekisin “puhtaalta” pöydältä” aloittaen koska osia on saatavana ja chassiksia Uraltonesta. Tämä nyt on mun mielipide..  Tämä Fenno josta tässä on puhetta, on hyväsoundinen esim MP3 soittimen jatkeena. Olen näitä ja vastaavia Philipsejä useampia entisöinyt (mono ja stereo malli).
    Pääteputkia on siks imonta kun pääteasteita on kaksi ja vuorovaihe-pääteaste tyypiltään.

T.S.
    Jäsen

Olen samaa mieltä radion muuttamisestaputkivahvariksi.Selaisenaan on soitettu koesoittoja meillä 1967 kun TM E.kotkavalkaman ohjeen mukaan tehtiin sähkökitara philipsin läpi soitettiin.Kaverilla oli joku isotehoinen HELLVAR tai HELKAMA jolla soitti.Sittemmin sillä oli stereo levarissa 2 putkiradioo eri kanavina.Philips putket on liianpienitehoisia,Vähä kun soveltais Köykän Vastavaihekytkennän OC74 12v trankuille.Kannattaa käytää putkiradioissa alkuperäisiä kajareita joiden herkkyys on hyvä lähtee pienellä tehoola mölyä!.PHILIPS kirjassa on tyyppinumerosa Z muistaakseni on ereikoisen herkkä joita olen koulujen keskusradioista ym keräillyt vanhaan pienitehoiseen vahvariin.Samoin 50-L tuntemattomat kajarit joissa magneetin läpi on 3 n 4mm pinnapulttia tuntuu herkiltä tähän käyttöön.Kyllä se kiinostais varaosiksi just niitä 800ohmin kajareita ei saa ja mulla on risojakin löytynyt.

T.S.
    Jäsen

Osaisko joku auttaa suurentaan tota linkissä olevaa kytkin kaavaan kun saan sen koneelle mutta en suurennettua?

Votti
    Osallistuja

Eiks tuo toimi niin että valkkaat sen skeman oikeasta reunasta ja kun se tulee tuohon vasempaan ruutuun niin voit klikata sitä jolloin saat sen ladata, mutta vain jos olet rekisteröitynyt tuolle webbisivulle.

-V-

T.S.
    Jäsen

Saan mä sen omalle koneelle postimerkinkokoisena kun suurennan menee niin rakeiseksi että  ei saa selvää

T.S.
    Jäsen

Tuntus muuten pelaavan mutta ULA puolen asteikkonaru on poikki.Nyt pitäis olla narukartta miten tulee konkan päästä asteikon yläreunasta taittopyöränkautta kummin päin ULA konkan pyörään?.Nyt ei illala ajatukset luista

T.S.
    Jäsen

Hyvä PANMAN.Kiinostaa se philips raato.en löytänyt sinulle yksityispostia.Koska voi tulla noutamaan sitä hesasta?.Asun mäntsälässäpäin

panman
    Osallistuja

T.S., Laitoin sulle yksityisviestin.
    Esa

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.