Fenkun snubberkonkat

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Niskanen
    Jäsen

Minulla on tässä eräs 70-luvun Vibrolux palasina lattialla. Mikähän on saanut Fenderin insinöörit päättämään, että pääteputkien ohjaushiloilta vedetään 2000pF konkat maihin? Oskillointiahan tuolla tietty pyritään estämään, mutta mistä tuo arvo konkalle on repäisty? Twin Reverb AB763 mallissa näitä ei vielä ole. Vanhoissa Bassmaneissahan oli tuon ratkaisun sijasta 47pF konkka yhdistämässä vaiheenkääntäjän anodeita, ja hyvinhän se vaikutti kasaamassani JTM 45 projektissakin riittävän, tosin lisäsin vielä alkuperäisestä poiketen pienet gridstopperit hiloille, ihan varmuuden vuoksi.

ps. Uraltonen johtaja on itse käsittääkseni putkittanut tämän koneen joskus pari kolme vuotta sitten. 🙂

hellhound
    Jäsen

villi veikkaus:
    70-luvun fendereissä layout ei ole läheskään samaa tasoa kuin pre-cbs-laitteissa. vehkeet on kytketty pvc-johdolla ja työnjälki on huonompaa. Olisikohan tästä säästölinjasta johtuvista oskillaatioista haluttu päästä eroon ja ihan kokeilemalla valittu tuo 2 nanon konkka. Itse blackfeissasin yhden 76 vibrolux reverbin taannoinja otin tottakai noi konkat v….n sieltä. Ei oskilloi ja omistaja on tyytyväinen.

Tubeman
    Jäsen

Minulla on tässä eräs 70-luvun Vibrolux palasina lattialla. Mikähän on saanut Fenderin insinöörit päättämään, että pääteputkien ohjaushiloilta vedetään 2000pF konkat maihin? Oskillointiahan tuolla tietty pyritään estämään, mutta mistä tuo arvo konkalle on repäisty? Twin Reverb AB763 mallissa näitä ei vielä ole. Vanhoissa Bassmaneissahan oli tuon ratkaisun sijasta 47pF konkka yhdistämässä vaiheenkääntäjän anodeita, ja hyvinhän se vaikutti kasaamassani JTM 45 projektissakin riittävän, tosin lisäsin vielä alkuperäisestä poiketen pienet gridstopperit hiloille, ihan varmuuden vuoksi.

ps. Uraltonen johtaja on itse käsittääkseni putkittanut tämän koneen joskus pari kolme vuotta sitten. 🙂

Ne konkat taitaa olla viimeisten rippelien suotoa,kokeiles irrottaa ne kokeeksi ja kuunnella kuuluuko 100hz:n sirinä suuremmilla volumeilla?

Hallen
    Jäsen

villi veikkaus:
    70-luvun fendereissä layout ei ole läheskään samaa tasoa kuin pre-cbs-laitteissa. vehkeet on kytketty pvc-johdolla ja työnjälki on huonompaa. Olisikohan tästä säästölinjasta johtuvista oskillaatioista haluttu päästä eroon ja ihan kokeilemalla valittu tuo 2 nanon konkka. Itse blackfeissasin yhden 76 vibrolux reverbin taannoinja otin tottakai noi konkat v….n sieltä. Ei oskilloi ja omistaja on tyytyväinen.

MOI
    Luin Weberin kirjasta noista konkista aikoinaan ja hänen mukaansa kyse on juuri oskilloinnin eliminoinnista.
    Aina kannattaa kokeilla pelittääkö ilman. 😀

okabass
    Osallistuja

Ne konkat taitaa olla viimeisten rippelien suotoa,kokeiles irrottaa ne kokeeksi ja kuunnella kuuluuko 100hz:n sirinä suuremmilla volumeilla?

MOI
    Siis biasin rippeliä ? Mielenkiintoinen ajatus, mutta enpä usko. 7enderin bias on hyvin hiljainen. Pikemminkin se johtuu tuosta linkissä (Tube Amp Book )kerrotusta jutusta. 

Ps. Hei, täähän on kätevää: skannasin Tube amp bookista tuon sivun, ja nyt se on täällä nähtävissä.  Siellä näkyy olevan virhe: CBS osti 7enderin -65 eikä -66. Toivottavasti ei tule lainaamisesta palloa jalkaan.

Tubeman
    Jäsen

Joo,katselin sitä Vibroverbin skemaa (yhtä niistä) ,se lienee tapa neutraloida oskillointi,eikä ehdottamani suoto,,tosin se tekee sen myös siinä samalla..  8)

Yksi mitä vois ottaa tavaksi täällä:Kun esitetään kysymys jostain vahvarista,olis myös tarkempi mallimerkintä
    hyvä kertoa,tästäkin Vibroluxista on useampaa mallia näköjään.

Niskanen
    Jäsen

[Yksi mitä vois ottaa tavaksi täällä:Kun esitetään kysymys jostain vahvarista,olis myös tarkempi mallimerkintä
    hyvä kertoa,tästäkin Vibroluxista on useampaa mallia näköjään.

Toki toki, sarjanumero F954647 ja Reverb malli kyseessä. Viittaa erään löytämäni taulukon mukaan vuosiin 79-80. Tässä tapauksessa tuolla nyt ei sinänsä ole kuitenkaan merkitystä, mutta hankalampien kysymyksien kohdalla olisi tietty hyvä, että kaikilla on sama kuva naaman edessä. 🙂

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.