EYELET- TYÖKALU

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Kirurgi
    Jäsen

-Onkos kellään havaintoa, löytyykö jenkkilää lähempää työkalua
    eyelettien asentamiseen? Köyhän miehen malli eli tuurnatyyppinen
    on ok.

vasu
    Jäsen

Eikös onnistu Uraltone web-kaupasta löytyvällä stacking tool työkalulla, eyelet asetetaan vain kovalle tasaisella alustalle ja sillä lyöntipuikon päähän vasaralla.

juhis
    Jäsen

Aika kätevä ja halpa väline tuohon on ihan tavallinen pistepuikko.

harryk
    Jäsen

Ei tämä asia minulle kuulu, mutta ihmettelen mihin tarvitaan muuta työkalua kuin vasaraa eyelettien kiinnityksessä. Olen itse teettänyt 2 mm lasikuitulevyjä 3 mm reijityksellä ja lyön U-tonen myymät 3,2 mm keystone eyeletit tuohon 3 mm reikään vasaralla. Pohjapuolen eyeletin kannan levityksen teen normaalilla piikillä ja vasaralla. Noita eyelettejä on tähän mennessä tullut laitettua tuolla lailla levyihin kiinni tuhansittain. Toinen juttu taas on turretit, joihin löytyy U-tonesta tarvittavat työkalut. Niitäkin on tullut laitettua jonkun verran, mutta en käytä niitä enää. ::)

Kirurgi
    Jäsen

Kiitos kommenteista, kysymys lähti siitä, että eyelettejä en ole aikaisemmin laitellut, kaikki muut menetelmät on kyllä käytetty.
    Mutta  kun Harry pärjää noilla niin samaa käytän sitten minäkin. Niitä kyllä löytyy. Ajatus oli siirtyä seuraavassa projektissa oikeasti
    wanhaan malliin ja eyeletit tuntuu turretteja sopivammalta vaihtoehdolta.

saastari
    Osallistuja

Tein eilen kokeiluja, miten saisi siististi eyeletit paikoilleen. Muutaman tekniikan jälkeen päädyin popniittipihteihin. Systeemi on erittäin yksinkertainen: 1. Eyelet reikäänsä. 2. sopiva popniitti eyeletin läpi niin, etta niitti tulee eyeletin levitettävälle puolelle. 3. popniitin varsi pihteihin 4. popniitin kiristys varovasti kunnes eyelet on kunnolla kiinni.

Työn jälki on täydellinen. Popniitin tilalla voi käyttää sopivaa pyöreäkantaista naulaa. Tällöin jälki on teknisesti ok, muttei yhtä siisti.

Kirurgi
    Jäsen

P-kle ettei itse keksi mitään järkevää, tuota on pakko kokeilla. Pihdit ja eyelettiin
    sopivia niitttejä on, Ei sen puoleen, varmaan hoituu pistepuikolla ja vasarallakin.
    Joulunpyhiksi on askarreltavaa.

Faylon
    Jäsen

Teinpähän reiän, kun 1750E oli joutilaana. Kovasti sai porata, sanon. Valmista tuli.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.