:)Olen tekemässä noilla putkilla 2xEL90+2xEL95-pääteastetta ja haluaisin tietää mikä on noiden putkien max. plate dissipationit = anodihäviötehot. Joku putkidata antaa EL90:lle max. 12W ja EL95:lle 2,5-6.0W. Olen juuri mitoittamassa pääteastetta ja haluaisin vielä tsekata ennen rakentelua missä mennään koska putkidatoista saa vähän ristiriitaista tietoa. Ajatus on ajaa päättäriä verkkomuuntajalla joka antaa 2x250V/110 mA ennen tasasuuntausta, jonka ajattelin hoitaa EZ81-putkella. Lopullinen anodíjännite mennee välille 250-300 V kuormitettuna. Joku voi sanoa, ettei tuo 110 mA riitä mutta sillä mennään ainakin tässä vaiheessa. t. Harry Bluetone
Ei datoissa pitäisi olla ristiriitaista infoa vaan niissä voi olla hieman eri tavoilla ilmoitettuja tietoja. Eli Absolute Max ratings / limitting values, Operating charasteristics in class A / AB / B…, typical charasteristics jne Tietysti eri putkityypeistä voi olla eri versioita joilla on eri speksit (6L6, 6L6GA, 6L6GB, 6L6GC jne).
:)Tulkkasin itse myös, että arvot olisivat nuo, mutta ajattelin varmistaa asian tietävämpien avulla, ettei kalliit putket kärähdä heti alkuvaiheessa. t. Harry Bluetone
Julkaisija
Artikkelit
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.