EL90 ja EL 95 anodihäviötehot

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet EL90 ja EL 95 anodihäviötehot

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    harryk
    Jäsen

:)Olen tekemässä noilla putkilla 2xEL90+2xEL95-pääteastetta ja haluaisin tietää mikä on noiden putkien max. plate dissipationit = anodihäviötehot. Joku putkidata antaa EL90:lle max. 12W ja EL95:lle 2,5-6.0W. Olen juuri mitoittamassa pääteastetta ja haluaisin vielä tsekata ennen rakentelua missä mennään koska putkidatoista saa vähän ristiriitaista tietoa. Ajatus on ajaa päättäriä verkkomuuntajalla joka antaa 2x250V/110 mA ennen tasasuuntausta, jonka ajattelin hoitaa EZ81-putkella. Lopullinen anodíjännite mennee välille 250-300 V kuormitettuna. Joku voi sanoa, ettei tuo 110 mA riitä mutta sillä mennään ainakin tässä vaiheessa. t. Harry Bluetone

Tubeman
    Jäsen

Datoissa on monesti anodihäviöt ilmoitettu Class-A ja AB luokille erikseen.

uraltone
    Osallistuja

Minusta pitäisi olla: EL90 = 12W ja EL95 = 6W.

Ei datoissa pitäisi olla ristiriitaista infoa vaan niissä voi olla hieman eri tavoilla ilmoitettuja tietoja. Eli Absolute Max ratings / limitting values, Operating charasteristics in class A / AB / B…, typical charasteristics jne Tietysti eri putkityypeistä voi olla eri versioita joilla on eri speksit (6L6, 6L6GA, 6L6GB, 6L6GC jne).

harryk
    Jäsen

:)Tulkkasin itse myös, että arvot olisivat nuo, mutta ajattelin varmistaa asian tietävämpien avulla, ettei kalliit putket kärähdä heti alkuvaiheessa. t. Harry Bluetone

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.