ehdotuksia uudeksi kaksikanavaiseksi projektiksi 2Xel84 päätteellä…

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet ehdotuksia uudeksi kaksikanavaiseksi projektiksi 2Xel84 päätteellä…

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    jo_tu
    Jäsen

noniin, kesä tulee ja tarvitsisi jotain rakenneltavaa. talossa on orange ad15 klooni, jossa ei ole mitään vikaa, mutta aika ja kiinnostus hieman monimutkaisempaan peliin aiheuttavat mielihaluja orangen pistämiseksi lihoiksi, ainakin väliaikaisesti…

ensimmäisenä mielessä on buddan 18w superdrive, mutta sen schema tuntuu olevan piilossa… saa laittaa sähköpostilla jos sellainen on hallussa…

muita monipuolisia vahvistimia saa myös ehdottaa. ja muitakin ideoita..

Nimetön
    Vieras

Matchless DC30? http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/matchlessLayout/DC30Ceriatone_100508.jpg Tuon EF86 kanavan tein orange AD15 etusen tilalle kokeilumielessä, toimi ihan kivasti.

Itselläni on tekeillä jonkinlainen versio “muchle$$” lightning vahvarista, jonka muuten teen samaisen orange AD15 “päälle”, itse kun en siitä erikoisemmin pitänyt. Tuo lightning vaikuttaa ensimmäisten äänien perusteella todella lupaavalta, eikä välttämättä tarvitse paljoa perusteellista säätöä… Muutamia modauksia kyllä. 🙂

Minullekin saa buddan kytkiksen laittaa jos joltain moinen löytyy.

jo_tu
    Jäsen

jees, tuo DC30 näyttää ehkäpä turhan monimutkaiselta, mutta heräsi mielenkiinto tuota lightningiä kohtaan. pistähän raporttia kun homma etenee…

just soittelen tuon ad15:sen läpi tuolla OVD overdrivellä ja mietin että ehkäpä sitä ei olekkaan tarvetta toiselle kanavalle, kun noita purkkejakin alkaa jo olla sopivasti.

orange siis saundaa kyllä ihan hyvältä, mutta nälkähän kasvaa syödessä, joten ehkäpä pitäisi tehdä tuohon koppaan toi lightning, näyttäisi mukavan simppeliltä…

jo_tu
    Jäsen

no nyt lähti uraltonelta lightningin osat tilaukseen… eipä noihin mennyt kuin 20e kun osa löytyy jo laatikoista.

toivottavasti on edes osittain kaiken hypen arvoinen vahvistin. aikamoista suitsutusta on HC täynnä…

EDIT: tuossa on muuten toisella kitaristilla(ei laulaja) tollanen matchless lightning…  http://www.youtube.com/user/thedeadkennys

aika hyvältä kuulostaa ainakin mun korvaan. videoissa sekä rokimpaa että puhtaampaa saundia…

jo_tu
    Jäsen

tänään kasasin ex-orangen sisuksiin tuon matchless lightining-vahvistimen.

just kokeilin, ja kerralla pärähti soimaan, hyvä hyvä…

tuo master volume ei vain oikein vakuuta, ts. se on aika helvetin herkkä näin niinkuin makkarivolyymeille…

mitenkäs sä olet toteuttanut ton masterin tuossa? onko ihan skeman mukainen?

muuten kyllä kuulostaa helvetin hyvältä, sen mitä nyt opiskelijakämpässä kehtaa avata hanoja… 🙂

Nimetön
    Vieras

tuo master volume ei vain oikein vakuuta, ts. se on aika helvetin herkkä näin niinkuin makkarivolyymeille…

Tuo on ihan totta. Se on vähän “rujo” MV. Toimii kyllä hyvin jos pääsee kunnolla avaamaan sitä. Itse laitehan on perkeleellisen äänekäs, eikä sinällään sovi mitenkään ihanteellisesti hissuttelusoittoon.

mitenkäs sä olet toteuttanut ton masterin tuossa? onko ihan skeman mukainen?

Minulla on ihan skeman mukainen, joskin kone on vielä “pöydällä”, ja odottaa muutamia modauksia. Kokeilin stereopotikka masteria, kuten orangessa on, mutta en pitätynyt siitä tässä koneessa, joten muutin takaisin alkuperäiseen. Sitä voit kokeilla huoletta, voi olla että sinulle se toimii.

muuten kyllä kuulostaa helvetin hyvältä, sen mitä nyt opiskelijakämpässä kehtaa avata hanoja… 🙂

Viikonloppuna pääsisi pitkästä aikaa kunnolla luukuttamaan vahvareita. Muutama olisi tuossa kafrun kanssa testattavana. ;D

Mitä ulostulomuuntajaa muuten käytät tuossa?

jo_tu
    Jäsen

joo, enpä jaksa testata tuota stereopotikkaa masteriksi, kun tuo tuntuu tosiaan hyvä olevan, kunhan vain liipaisinsormi on tarpeeksi tarkka…

mulla on OT:nä hammondin 1608 http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=203
    se toimii kyllä erittäin hyvin..

ja tosiaan hönkyä tuntuu kyllä löytyvän aika lailla… jätin kyllä pääteputkien katodivastuksen 150ohmiseksi, kun jännitteetkin on varmaan vähän alemmat kuin alkuperäisessä… b+ on 330 suurinpiirtein..

harryk
    Jäsen

;)Olen kokeillut perinteistä master volumea, joka on ennen vaiheenkääntäjää, PPIMV-kytkentää jossa stereopotikka on vaiheenkääntäjän ja pääteputkien välissä ja tähän mennessä yhdessä projektissa VVR:ää (Variable Voltage Control) eli lineaarisesti säädettävää jännitelähdettä joka vaikuttaa suoraan ulostulotehoon muuttamatta äänen laatua dramaattisesti. Allekirjoittanut ja moni muu on saanut hyviä kokemuksia tuosta vaihtoehdosta ns. perinteisen master volumen tilalle. 18Watt.comin palstoilla esiintyy alias UR12 jolta tilasin itselle pari kittiä VVR:ää fixed bias-vehkeisiin. Aion laittaa yhden Bluetone Expressiini joka on nykyään varustettu PPIMV-kytkennällä. Taalan kurssi on nyt niin edullinen, että yhden kitin hinta postikuluineen oli jotain 30-40 €. Osat on kasattu valmiiksi piirilevylle, joka on ammattimaisesti tehty ja hyvät ohjeet tulevat mukana. t. Harry Bluetone 

Nimetön
    Vieras

mulla on OT:nä hammondin 1608 http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=203
    se toimii kyllä erittäin hyvin..

Minulla on hammondin universal 125E enkä ole siihen ollenkaan tyytyväinen tässä vahvistimessa. Pitänee laittaa tuo hankinta harkintaan.

ja tosiaan hönkyä tuntuu kyllä löytyvän aika lailla… jätin kyllä pääteputkien katodivastuksen 150ohmiseksi, kun jännitteetkin on varmaan vähän alemmat kuin alkuperäisessä… b+ on 330 suurinpiirtein..

Minulla on B+ muistaakseni siinä 350V tietämillä, ja myös 150R katodivastus. Alkuperäinen on käsittääkseni aavistuksen vielä tuotakin korkeampi. Pitäisi vielä kehitellä tuohon omaani kytkytin jolla voi valita putki- ja puolijohdetasasuuntauksen välillä. En tiedä miksi tai tekeekö sillä mitään, mutta tulisipa kokeiltua sitäkin.

kapa21
    Jäsen

;)Olen kokeillut perinteistä master volumea, joka on ennen vaiheenkääntäjää, PPIMV-kytkentää jossa stereopotikka on vaiheenkääntäjän ja pääteputkien välissä ja tähän mennessä yhdessä projektissa VVR:ää (Variable Voltage Control) eli lineaarisesti säädettävää jännitelähdettä joka vaikuttaa suoraan ulostulotehoon muuttamatta äänen laatua dramaattisesti. Allekirjoittanut ja moni muu on saanut hyviä kokemuksia tuosta vaihtoehdosta ns. perinteisen master volumen tilalle. 18Watt.comin palstoilla esiintyy alias UR12 jolta tilasin itselle pari kittiä VVR:ää fixed bias-vehkeisiin. Aion laittaa yhden Bluetone Expressiini joka on nykyään varustettu PPIMV-kytkennällä. Taalan kurssi on nyt niin edullinen, että yhden kitin hinta postikuluineen oli jotain 30-40 €. Osat on kasattu valmiiksi piirilevylle, joka on ammattimaisesti tehty ja hyvät ohjeet tulevat mukana. t. Harry Bluetone   

Moro!
    Onko sinulla tarkoitus korvata tuo PPIMV VVR:llä, vai lisätä se kytkentään poistamatta masteria?
    -Kapa

harryk
    Jäsen

Moro!
    Onko sinulla tarkoitus korvata tuo PPIMV VVR:llä, vai lisätä se kytkentään poistamatta masteria?
    -Kapa

Ajattelin kokeilla ensin vaihtoehtoa jossa jätän tuon PPIMV-kytkennän paikalleen ja pistän VVR:n säätämään vain pääteputkien jännitettä. Jonkun mielestä paras tulos saadaan skaalaamalla koko vahvistin, mutta ajattelin aloittaa tuolla. Tämä VVR asennus ja kokeilu mennee kuitenkin kesäkuun puolelle työkiireiden vuoksi. t. Harry Bluetone

jo_tu
    Jäsen

moi taas,

nyt on lighting ollut kasassa jo tovin, ja hyvältä kuulostaa.

mieleen on vaan tullut ajatus reverbin lisäämisestä vahvistimeen. vahvistin on siis nuppimuotoinen ja tankki mahtuisi joko etulevyn taakse tai sisäkaton etuosaan. onko tankin fyysisellä sijoittamisella jotain rajoitteita?

toinen kysymys onkin sitten tietysti, että millaista kaikukytkentää tuohon kannattaisi ruveta kokeilemaan? yhdellä 12AX7:lla pitäisi pärjätä…

Nimetön
    Vieras

Minulla on lightning:ssä kaiku. Ohessa kytkis siihen. Sain kaiusta täysin häiriöttömän, josta vähän yllätyin. Tarkkana pitää olla kyllä. Tuo kytkiksen kaiku on melko mieto, eikä mistään surffihommista ole puhettakaan. Kaiun määrää saa jonkin verran lisättyä esim: vaihtamalla dwell potikan isommaksi (esim. 2M2Ω), pienentämällä driverin katodivastusta (vaikka 1k5Ω) tai ottamalla 560pF konkan pois 220kΩ vastuksen rinnalta tankin jälkeen. Omaani tein dwell:n trimmerillä, ja laitoin pelkän reverb potikan etulevyyn. Trimmerin toki voi korvata sopivilla vastuksillakin niin halutessaan.

Accutronics:n tyyppimerkinnöistä löytyy kirjain joka määrää miten tankki tulee asentaa, mutta ei sillä ole mitään väliä… Ainkaan tähän mennessä ollut. Fyysisestä sijoittamisesta senverran, että joudut kokeilemaan mikäli häiriöitä tulee. Kyllä sen nuppiin saa sovitettua ihan hyvin. Uskoisin.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.