Deluxe reverbin kaiku oskilloi

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Deluxe reverbin kaiku oskilloi

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    wuchi
    Osallistuja

Hei,

Olen taistellut rakentamani deluxe reverbin kanssa. Ongelmana on reverbin häiriö. Reverb potikaa avaamalla n.3 eteenpäin suhinan määrä kasvaa todella suureksi. Putkia irroittelemalla olen yrittänyt rajata ongelma kohtaa. Suhina on läsnä, jos V3 on irti. Jos tämän lisäksi irroitaa V4:n vahvistin on häiriötön. Jos V3:n laittaa takaisin, vahvistin on yhä häiriötön. Joten oletan ongelman olevan V4 putken tienoilla. V4 putken jännitteet ovat pinneillä 1 ja 6 karvan alle 190 VDC ja pinneillä 3 ja 8 noin 1,5 VDC.

Onko jotain vinkkiä, miten ongelmaa lähtisi ratkomaan.

Tremolon pulputuksen sain kuriin johtoja siirtämällä.

Yksi oire, joka liittyy tai ei liity tähän on volumepotikoiden rahina ja lievä suhina. Tasavirtaa en löytänyt potikoilta, enkä signaalitien konkilta.

Kiitos,

Ystävällisin terveisin,
    Jari

wuchi
    Osallistuja

Tutkin tuota vibrato -kanavan signaalitietä ja maadoitin V2 pin 2:sta eteenpäin eri kohtia. Vaikutusta ei ollut. Reverb potikka lisäsi huomattavasti suhinaa avatessa. Häiriöt hävisivät, kun maadoitin V3:n hilan (hilat).

wuchi
    Osallistuja

Tutkin tuota vibrato -kanavan signaalitietä ja maadoitin V2 pin 2:sta eteenpäin eri kohtia. Vaikutusta ei ollut. Reverb potikka lisäsi huomattavasti suhinaa avatessa. Häiriöt hävisivät, kun maadoitin V4:n hilan pin 7:n.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.