Champ 600, parempi kaiutin?
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Champ 600, parempi kaiutin?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.10.2008, 15:13 #67687okabassOsallistuja
MOI
Kaverilla on tuollainen Seven-ender Champ 600. Siinähän on tehoa n. 5 W, ja kaiutin on 6″ ja 4 Ω. Olisiko kellään ehdotusta/kokemusta mikä olisi parempi kaiutin tuohon koneeseen. Tai yleensäkin mitä hyviä modeja olette keksineet/käyttäneet?
Kiitos.http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=1386
Tuossa muuten kytkis. Jännä, että siellä on tone stack valmiina, mutta ei potikoita vaan vastukset.
14.10.2008, 15:46 #78104NimetönVierasTervehdys.
Ehdottomasti suosittelen weberin 6″ alnico ämyriä tuohon. Paras modaus mitä tuolle koneelle voi tehdä. Toinen voisi olla ulostulomuuntajan vaihtaminen tuohon. Joko tämä: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=518 tai tämä: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2052 Tonestack tosiaan on olemassa, ja sinne voisi vaikka trimmerit laittaa, jotta voisi hieman hienosäätää jos tarvetta tulee.
Ja kytkentähän tosiaan on melkolailla kaiketi “black face” champ. Itselläni on ollut pitkään tarkoituksena ostaa tuommoinen, ja tehdä siitä 5C1 kytkennän mukainen kone. Vähän lähemmäksi oikeaa champion 600 vahvainta. Lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen, kun olivat paikallisesta liikkeestä loppuneet kun heräteostoksilla olin. 🙁
14.10.2008, 17:42 #78105okabassOsallistujaTervehdys.
Ehdottomasti suosittelen weberin 6″ alnico ämyriä tuohon. Paras modaus mitä tuolle koneelle voi tehdä.
Ok. Saako noita Webereitä Suomesta tai Euroopasta, vai joutuuko tilaamaan W:n Nettisivulta? Ainakaan UT-kaupassa ei näkynyt 4 Ω ja 6″ äänisiä. Onko muita merkkejä ehdottaa?
Toinen voisi olla ulostulomuuntajan vaihtaminen tuohon. Joko tämä: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=518 tai tämä: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2052 Tonestack tosiaan on olemassa, ja sinne voisi vaikka trimmerit laittaa, jotta voisi hieman hienosäätää jos tarvetta tulee.
Joo. Varmaan tuo kaiuttimen vaihto on riitävästi. Toinen, millä saisi ilmeisesti enemmän cleania ääntä, olisi vaihtaa 6V6 -> 6L6. Sinne voisi myös laittaa tonepotikat shassiksen alapuolelle ikään kuin piiloon.
14.10.2008, 18:31 #78106harrykJäsenTilattiin Elwoodin kanssa kimpassa Wbrin elementtejä suoraan sylttytehtaalta eli jenkeistä. Mikko sanoi, ettei herra Wbr anna mitään alennuksia paikallisille diilereille jolloin paikallisen yrittäjän ansainta jää tässä tapauksessa aika ohkaiseksi. Noita 4″, 6″ tai 8″ kitaraelementtejä on aika vaikeaa yleensäkään löytää nykyään. Itse en kyllä ymmärrä kuka jaksaa veivata kitaraa jonkun 6″ sirittäjän läpi. Itse soittelen nykyään pääosin 2×12″ kaapeilla ja välillä kaipaa ihan oikeasti 4×12″ saundeja bändikäytössä. t. Harry
14.10.2008, 18:33 #78107NimetönVierasOk. Saako noita Webereitä Suomesta tai Euroopasta, vai joutuuko tilaamaan W:n Nettisivulta? Ainakaan UT-kaupassa ei näkynyt 4 Ω ja 6″ äänisiä. Onko muita merkkejä ehdottaa?
Eipä ole euroopassa noita näkynyt. Itse olen ihan W:n nettipuodista tilannut suoraan. Muista merkeistä Jenseniltä löytyy keraaminen 6″ http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1367
Joo. Varmaan tuo kaiuttimen vaihto on riitävästi. Toinen, millä saisi ilmeisesti enemmän cleania ääntä, olisi vaihtaa 6V6 -> 6L6. Sinne voisi myös laittaa tonepotikat shassiksen alapuolelle ikään kuin piiloon.
Aa… Aivan. Itselleni ei ole tullut mieleenkään että potikat voi laittaa sinne chassiksen alle. Näppärä idea!
Itse en kyllä ymmärrä kuka jaksaa veivata kitaraa jonkun 6″ sirittäjän läpi. Itse soittelen nykyään pääosin 2×12″ kaapeilla ja välillä kaipaa ihan oikeasti 4×12″ saundeja bändikäytössä. t. Harry
Hämmästyisit miten “epäsirittäjä” tuo pieni weberi on. Ja en millään usko että kukaan edes 6″-8″ elementillä soittaa bändikäytössä. Sensijaan kotosalla kirjahyllyn vieressä half stack on aika ikävä rohjake.
14.10.2008, 18:56 #78108okabassOsallistujaItse en kyllä ymmärrä kuka jaksaa veivata kitaraa jonkun 6″ sirittäjän läpi. Itse soittelen nykyään pääosin 2×12″ kaapeilla ja välillä kaipaa ihan oikeasti 4×12″ saundeja bändikäytössä. t. Harry
MOI
Give me a hi five!
http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/s/5.%208X10.JPG14.10.2008, 19:06 #78109harrykJäsen:DTuossa on jo vähän yritystä Oka. Meillä on kotona vaan sellainen tilanne Ellu, että meidän kaksi Espanjan vesikoiraamme ovat lauluherkkiä epeleitä. Heti kun otan kitaran ja alan soittaa jotain, alkavat molemmat ulista. Toinen pysyy nuotissa ja toinen ei. Eli oma soittelu rajoittuu aika paljon nykyään bänditreeneihin kerran viikossa. Sen takia 6″ ei oikein säväytä. Pitää kuitenkin joskus rakentaa joku 0,5-1W putki-ihme ja panna tällainen pikkuämyri siihen. Saattaa olla, että yllätyn positiivisesti. t. Harry
15.10.2008, 13:46 #78110NimetönVierasJa kytkentähän tosiaan on melkolailla kaiketi “black face” champ. Itselläni on ollut pitkään tarkoituksena ostaa tuommoinen, ja tehdä siitä 5C1 kytkennän mukainen kone. Vähän lähemmäksi oikeaa champion 600 vahvainta. Lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen, kun olivat paikallisesta liikkeestä loppuneet kun heräteostoksilla olin. 🙁
Moi.
Tuosta reissue champ 600satasesta.
Olen ymmärtänyt ja kuullut. Että kustannus syistä verkko muuntajasta on jätetty tasurin 5vac pois.
Ja diodeilla hoidettu tuo tasasuuntaus.
Joten niille jotka tykkää orkkiksista, ilmeisesti verkkomuuntajan joutuu vaihtamaan.
Voin olla väärässäkin?.
Muuten kaikki on kehuneet tuota laitetta. Mutta itse olen kyllä noihin sävynsäätimiin (esim VC), kun niillä pystyy saamaan sen sävysäädöttömänkin soundin jos kone muuten purkkaarokkaa.
Mielipiteissään…13.11.2008, 22:26 #78111okabassOsallistujaMuista merkeistä Jenseniltä löytyy keraaminen 6″ http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1367
MOI
Kiitos vinkistä. Tuon tilasin (n. € 25 + € 16 UPS ). Kyllä se paremmin toimii kuin orginaali. Kaveri oli tyytyvänen. Kiinnostui siitä tone-potikoiden lisäämisestä.5.8.2009, 09:56 #7811296JäsenTerve,
Kokeilujen jälkeen löytyi tähän mennessä paras kaiutin: 40-luvun toimimattomasta muistaakseni helvar-putkiradiosta löytyi 6'' kaiutin.Tuohon aikaan ei liene tehty vielä erikseen kaiuttimia äänentoistoon ja vahvistimiin(korjatkaa viisaammat, jos asia ei ole näin)
Nyt todella hyvä ääni, roimasti kirkkautta tuli lisää, alapääkin on tukeva ja napakka.mm. tehonkestosta minulla ei ole mitään käsitystä, tähän mennessä ei ole ollut ongelmia vaikka nuppi kaakossa on jo pari kertaa kokeiltu.Tätä ennen oli kokeilussa Jensenin keraaminen 8'',johon en ollut täysin tyytyväinen. Klemt echolette nupin kanssa Jensen soundasi varsin hyvin, championin kanssa tämä kuitenkaan päässyt oikeuksiinsa. tarkempaa mallia en juuri muista, kuitenkin sieltä edullisemmasta päästä. Jensen löytänee paikkansa tulevaisuudessa pikkukaapista.
Jussi
5.8.2009, 12:37 #78113NimetönVierasKokeilujen jälkeen löytyi tähän mennessä paras kaiutin: 40-luvun toimimattomasta muistaakseni helvar-putkiradiosta löytyi 6'' kaiutin.
Älä ylläty jos kajari sanoo jossain vaiheessa tööt. Nimittäin 60 vuodessa ehtii paperi ja liima päästä melko huonoon kuntoon. Tehonkesto kyllä voi olla nipinnapin riittävä. Mutta hyvä löytö muuten! Itsekin olen toisinaan kokeillut vanhojen radioämyreiden kanssa pelata. En kyllä keikalle arvaisi ottaa.
6.8.2009, 07:57 #7811496JäsenJep. Kaiutin saattaa tosiaan levitä, sittenpä pääsee taas kokeilemaan uusia ;D ;D…Täytynee luukuttaa niin kauan kun iloa riittää.
Jussi
6.12.2009, 07:55 #78115WesguJäsenElvytetään vanhaa viestiä…
Eli Champion 600 on jonkun aikaa ollut nyt soittohuoneen nurkassa. Loistava pikku putkicombo on jo tällaisenaan. Putket olen vaihtanut Tungsolin 6v6:een ja Sovtekin 5751:een. Ajattelin päivittää tuon kaiuttimenkin kun ovat niin Weberiä tuossa kehuneet.
Ajattelin tilata suoraan Weberiltä tuon 6″ Alnicon Later breakupilla. Kannattaako moinen?? Onko joku tilannut… minkämoiset postikulut?Mitenkäs sitten kytkis… minkämoisiin kannattaisi esim. signaalitien konkat vaihtaa… jenkeissä on esim. myynnissä Jupiter Vintage Tone Capacitor settejä… onko esim. UralTonella jotain vastaavia, joilla soundia saisi hieman paremmaksi.
Entäpä ulostulomuuntaja?
Ajatuksena tässä kaikessa on se, että saisin alle 100 euron panostuksella tästä niin hyvä soundisen mini combon kuin nyt vain on mahdollista! Soundiin etsin mahd. paljon pehmeää cleania… säröt tulee sitten purkeista.
-Thanks!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.