Bluetone Express Baby valmis
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Bluetone Express Baby valmis
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.9.2008, 14:37 #67006harrykJäsen
;)Uusin tulokas Bluetone perheeseen näki päivänvalon ja rääkäisi ensimmäiset äänensä tällä viikolla. Tosi testeihin se pääsee ensi viikonloppuna bänditreenien merkeissä. Vahvistimen etupää on Trainwreck Expressistä ja katodibiasoitu päätevahvistin, joka on omaa suunnittelua, on 2xECL86-putkilla. Noista tuubeista irtoaa n. 10-12 W tehoa, joka on riittävästi ainakin omasta mielestäni. Pelissä on PPIMV (Post Phase Inverter Master Volume) sekä VVR (Variable Voltage Control) pääteputkien jännitteitä ja sitä kautta päätetehoa säätelemässä. Tuli tungettua jälleen kerran vahvistin liian pieneen alustaan, mutta peli on ihan hiljainen eikä hurise. Tässä on linkki kotisivuilleni josta löytyy kuvia ao. laitteeseen. http://www.bluetone.fi/20 Ymppään laitteen kytkentäkaavion kotisivuilleni jahka kerkiän. t. Harry Bluetone
2.9.2008, 16:15 #71577NimetönVierasTerve Harry!
No on kyllä nafti sovitus! Toivottavasti mitään ikävää ei ilmene tositesteissä. Mutta hienoa työnjälkeä taas. Kromiset potikat antaa kivan säväyksen ikuisten muovijuttujen sijaan. Kysymyskin on: Miten teit verkkokytkimen reiän?
2.9.2008, 16:21 #71578harrykJäsen;)Moro Teppo! Olen hurahtanut tällä hetkellä noihin kromattuihin telen tyyppisiin potikan nuppeihin. Saa sitten nähdä kauanko se innostus kestää. Tein tuon neliskulmaisen verkkokytkimen reijän Dremelin pikkuporan laikalla. Nuo Hammondin pikkualustat ovat aika ohutta almumiinia, joten reijän teko ei ollut hommana ylivoimainen. Yritän kyllä välttää näitä neliskulmaisia reikäjuttuja, mutta verkkokytkin pyöreällä reijällä ei mahtunut etulevyyn. t. Harry Bluetone
2.9.2008, 18:22 #71579okabassOsallistujaMOI
Hieno toteutus. Luulisi herättävän ihan kansainvälistäkin kiinnostusta kitaristeissa. Kun sais itsestä irti aloittaa se kauan pähkäilemäni Deluxe-pohjainen puhisija.
2.9.2008, 18:32 #71580ceesamiJäsenPieni on kaunista 😀
Eiköhän tuossa tosiaan teho piisanne. Itse yhdistin hieman pelkistettyyn Express-etuseen 5E3-tyyppisen päätteen, ja tehoa tuntuu useimmiten olevan hieman liikaa.
Ja se varsinainen Express-klooni on muuten vieläkin rakentamatta… Ehkäpä tässä syksyn mittaan, kun tässä iltojen pimetessä on taas tullut hieman värkkäiltyä noiden putkivehkeidenkin kanssa 🙂
3.9.2008, 06:58 #71581lekaJäsenOnpa hieno peli jälleen!
Miten tuo soundaa? Ääninäytteitä?
3.9.2008, 10:08 #71582harrykJäsenTestasin sitä pienellä volalla pikaisesti kotona, mutta tarkoitus on ottaa tyypit siitä kunnolla ensi sunnuntain bänditreeneissä. Peliä ei ole suunniteltu puhdassaundisten komppien soitteluun vaan täysiveriseksi lead-koneeksi. Yritän saada Putkisen Ykän soittamaan ne klipit sisään lähiviikkoina myös tästä pelistä. Ykä saa noista rakentamistani vehkeistä ulos ihan eri saundeja kuin minä vaikka olenkin soitellut eri bändeissä jo kymmeniä vuosia. t. Harry
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.