Blackface deluxe reverb ongelmia
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Blackface deluxe reverb ongelmia
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.11.2007, 20:43 #67253TamiJäsen
Olen puuhastellut tuommoista AB763 tyyppistä BF deluxe reverbiä ja pari ongelmaa / neuvonpaikkaa on osunut kohdalle.
Biasointi muodostuu ongelmaksi. Laite toimii ihan kivasti, mutta biasointia ei minun ymmärryksellä / laskutekniikalla saa kohdalleen.
Calculointia uraltonen ohjeiden mukaisesti:Ulostulo muuntajan vastus: V7= 164, V8 = 164ohm
Jännite: 0,6V ( siis pinnien ja keskipiuhan)
Anodi virraksi muodostuu: 3,6mA
Anodijännite: 447V
Anoditeho: 1,63WSuurin sallittu tehohäviö tuolla 6v6 putkella: 0,7 * 14w = 9,8w
Joten pikaisen laskutoimituksen kanssa tuo pinnien ja keskipiuhan välinen jännite pitäisi saada nousemaan 3,6V jolloin tuo tehohäviö olisi 9,7W
Muut jännitteet laitteen sisässä ovat suuruusluokana oikeanlaisia……Suurin osa näissä DIY-jutuissa muodostuu huonoista tinauksista ja siitä suivaantuneena juotin joka liitoksen koneessa uudemman kerran. Edelleenkään ei apua tuohon bias-juttuun löytynyt.
Onko siis jotain vinkkejä / perusjuttuja joista tuonsuuntaiset mokat ja ongelmat saattaisi johtua?? ???
25.11.2007, 21:31 #74274LimesJäsenBFDR olisi seuraava projekti minulla….
Niin,onhan bias-jännitelähteen komponentit oikein?
Paljonko bias-jännitettä lähtee.
Mitkä muuntajat sulla muuten on ?26.11.2007, 11:13 #74275TamiJäsenNiin todettakoon vielä että tuo on huijausta eli olen tekemässä tuota TAD:N rakennussarjasta jolloin muuntajat ja osat jne jne on TAD:n tavaraa…
Yhtäkaikki tremolojuttu on ok eli laite toimii tuota Bias-ongelmaa lukuunottamatta hyvin. Kokonaisvolumesta “alkuperäiseen” verrattuna en osaa sanoa, mutta noilla biasilla tuntuu olevan hiljainen laite kuten nuo mittauksetkin osoittaa. Bias- potikalle ( keskipinniin) tulee n. -60V joka tuntuu noihin alkuperäisen -35V verrattuna oudolle.
26.11.2007, 11:33 #74276NimetönVierasAlla vielä TAD:n layout ja schema vaikkei niitä vissiin saisi jaella…. no kielimuuri…. 😉
http://personal.inet.fi/koti/sami.espo/TAD.jpg
http://personal.inet.fi/koti/sami.espo/TADSchema.jpgEi ole kyllä selkeydessä F:n omia kytkentäkaavioita vielä voitettu. Ne on ihan taideteoksia.
Leiska tosin on hyvä ja selkeä. Kits. 🙂
26.11.2007, 21:00 #74277vasuJäsen27K vastus on potikan 3. navan ja maan välissä (kuoressa joka on maissa)?
Skemassa on 22K, mutta ei toi ero paljoa vaikuta.27.11.2007, 10:02 #74278TamiJäsen27K vastus on potikan 3. navan ja maan välissä (kuoressa joka on maissa)?
Skemassa on 22K, mutta ei toi ero paljoa vaikuta.Jep jep!
Mä laitoin mailia myös TAD:lle ja sieltä vastattiin tunnissa!!! MAhtavaa… Nop yhtäkaikki he ovat muuttaneet tuon bias-potikan yhteydessä olevan vastuksen uusimmassa versiossa 15K:n kokoiseksi…. No kokeillaan sillä josko apu löytyisi siitä.
Parannusesityksenä esitin niille että voisivat laittaa noihin schemoihin jotain “tarkistusjännitteitä” fenkun mallin mukaan, jotta voisi nopeasti tsekata että jännitteet kussakin kohdassa on suuruusluokkana oikean suuntaiset…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.