Biasoindaans kaverin 59′ bassman RI

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Biasoindaans kaverin 59′ bassman RI

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    jusmu
    Osallistuja

Alkuperäiset putket 6L6GE Fender eli GE.

Mittausteni mukaan antaa ulos 11-12w / putki. Melko alhainen eikös?

Onko nämä alunperin tehty näin kylmiksi? Kyllä tämä ruttuun menee hieman, muttei taida päätteessä kuitenkaan. Eikä tuolla bias potikalla mitään kovin ihmeitä saa aikaan. 45,5ohmin yli 1,09v ja 44,5ohmin yli 1,31v. Siis tekee 11,9 ja 13,3w.

Millaisia nää RI 59' Bassmanit pitäis olla?

jussmu

jusmu
    Osallistuja

[img]http://lh4.ggpht.com/_GonCL9p-HZs/SYxpScTCruI/AAAAAAAAC6o/ZbtzTI2tvDc/s400/HPIM2917.JPG[/img]

Huomio! Eri kokoiset pääteputket? Aivan uusi Svetlana pari Mikolta.
    Hämmentävää.

palani
    Osallistuja

Lasitavara on usein eri kokoista etenkin pääteputkissa, oon huomannu myös etusputkissa. Tuohan ei haittaa vahvistinkopan sisällä mutta jos hifi vahvariin laittaa näkyviin eripari putket niin haittaahan tuo. Kannattaa ilmoittaa jos haluaa myös visuaalisesti saman näköiset.

jusmu
    Osallistuja

Juu, ei tuolla ole mitään väliä. Vaan tuppasi kummastuttamaan, kun ei ole tullut aikaisemmin vastaan.

jusmu
    Osallistuja

No, kai se nyt on niin, että tehtaan setä on halunnu tämän vahvistimen käyvän B-luokassa. Ei toi pahalta saundaa. Pitää omistajalta kysyä mitä se haluaa ja antaa sen soittaa hetken eri säädöillä. Sekun on helppo säätää suuntaan tai toiseen, siis ainakin vähän.

j

Nimetön
    Vieras

Lasitavara on usein eri kokoista etenkin pääteputkissa, oon huomannu myös etusputkissa. Tuohan ei haittaa vahvistinkopan sisällä mutta jos hifi vahvariin laittaa näkyviin eripari putket niin haittaahan tuo. Kannattaa ilmoittaa jos haluaa myös visuaalisesti saman näköiset.

Kerran olen savunnut raivosta, kun on sattunut joku liian läski etuasteputki. En muista oliko 12AY7 vai mikä, mutta ei mahtunut tuommoiseen keraamiseen kantaan mihin saa hatun päälle.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.