bassovahvistimen kauttimen vaihto

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Transistorivahvistimet bassovahvistimen kauttimen vaihto

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    TuomasN
    Jäsen

Tälläinen peruskysymys, jos joku viitsii antaa selvennystä.

Minulla meni Laney BMW200 -bassovahvistimesta kautin rikki. Kautin on 12 tuumainen 100 tai 120 wattinen (en muista). Onko homma niin yksinkertainen että ostan toisen 12 tuumaisen tilalle? Olen katsellut Eminencen Basslite S2012. Se on on 150 wattinen mutta haittaako tuo? Pitääko jotain muita asioita ottaa huomioon?

Kiitos paljon kaikille vastaajille jo etukäteen.

hank giddyup
    Osallistuja

moi,on täällä foorumissa todellisia asiantuntijoitakin mutta uskallan kyllä sanoa,että jos vaan ohmit(=impedanssi)täsmäävät niin eminence käy vallan mainiosti vahvariisi(pienempiohmista kaiutinta ei missään tapauksessa kannata laittaa,rikkoo vahvarin).,varmista vielä johtojen ns.napaisuus,eli kun näpäytät basson kieltä niin kartion pitää liikkua ulospäin.          timppa   

jsaily
    Jäsen

Asiantuntijoita, niinpä 😉 Ei taida AC-kytketyn kaiutinulostulon johtimilla olla napaisuutta…

Itse laitoin taannoin vanhan Peavey TNT-100:n kuoriin Eminence Kappa Pro 15:sen ja olen ollut tyytyväinen. Tein jopa simulointeja mikä elementti toimisi parhaiten kyseisen tilavuuden boksissa. Vahvistin on itsetehty Ampeg BA115 klooni (100W MOSFET). Seuraavaksi on työn alla Bassman 100 putkiklooni, jota soitellaan varmaan tuon saman Eminencen läpi.

— Jussi

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.