Asa 3300 Hifi Studiotrio kysymys

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Transistorivahvistimet Asa 3300 Hifi Studiotrio kysymys

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Xana1973
    Osallistuja

Sain jonkin aikaa sitten Tätiltäni otsikon mukaisen stereoyhdistelmän. Ensi työkseni poistin siitä koko nauhuriosan, se oli täysin epäkunnossa, eikä tarvittavia varaosia enää ole. Poistaminen oli helppoa, koska nauhuriosa on irroitettava moduli, sen johdotkin olivat liittimillä. Tarkoitus on peittää nauhurin aukko peltilevyllä.
    Kyseinen stereoyhdistelmä toimii oikein hyvin. Sen äänen laatu on erinomainen. Kuuntelen joskus vinyylilevyjä ja hyvin ne soivatkin; kiitos Dual 481 levysoitin osan.

Tarkoitus olisi liittää nykyaikainen CD-Soitin laitteen takana olevaan nauhuri DIN-liitäntään. Olenkin sitä joskus kokeillut, mutta nyt tekemäni sovitinadapteri on hukassa ja pitäisi ostaa tehdä uusi tai ostaa valmis sellainen.

Tubeman
    Jäsen

Kyllä sen pitäisi toimia siinä ok,käytin itse B&O:ssä (vm.1973) TAPE sisäänmenossa  CD:tä ja hyvin toimi.
    Otit kait huomioon että tape-DIn liittimessä on input-output samassa liittimessä,esli kaikki kontaktit on käytössä.CD toimii hyvin myös keramisen äänirasian sisäänmenossa.

Huutonetissä oli tuollainen ASA huudettavissa,toimiva laite mutta ilman koteloa.Halpakin on.. katso hakusanalla LUMA.

Xana1973
    Osallistuja

Kyllä sen pitäisi toimia siinä ok,käytin itse B&O:ssä (vm.1973) TAPE sisäänmenossa  CD:tä ja hyvin toimi.
    Otit kait huomioon että tape-DIn liittimessä on input-output samassa liittimessä,esli kaikki kontaktit on käytössä.CD toimii hyvin myös keramisen äänirasian sisäänmenossa.

Otin kyllä huomioon sen, että DIN-liittimessä on IN/OUT. Ilmeisesti singaalitasot eivät kohtaa, vrt. TAPE/CD. Tarkoitus on hankkia oheisen linkin johto: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=386

Korjattu kirjoitusvirhe

Tubeman
    Jäsen

Otin kyllä huomioon sen, että DIN-liittimessä on IN/OUT. Ilmeisesti sigaalitasot eivät kohtaa, vrt. TAPE/CD. Tarkoitus on hankkia ohesen linkin johto: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=386

Tuo on hyvä adapteri,mulla on sama käytössä.Ajattelin kokeilla samaisella adapterilla kuinka TAPE liitännän output-karvoista saa MP3-soittimelle LINE IN liitäntää ajettua signaalin,tuo soittimeni osaa pakata MP3 formaattiin,saisi vinyyleitä tallennettua siten.

Tomsku
    Jäsen

Jännä, mulla Salora 2001:n kanssa CD:n ääni puskee kaikista koviten, on se sitten missä tahansa DINissä kiinni. Kyseessä tosin JVC:n DVD-soitin, joka ajaa CD-soittimen virkaa, mutta kuitenkin, saa aina säätää CD:tä kuunnellessa ainakin 0,5 pykälää äänenvoimakkuutta pienemmälle, jotta taso olisi sama kuin vaikkapa vinyyliä kuunnellessa..

Tubeman
    Jäsen

Mun B&O:ssa on pohjalevyssä reiät joita pääsee avaamatta laitetta säätämään inputin tasot ja balanssin kaikille sisääntuloille.

Xana1973
    Osallistuja

Mistähän löytyisi kytkentäkaavio tuohon Asa 3300 Hifi Studiotrio laitteeseen? Minulle on SRHS:n foorumilla kysely, ainuttakaan vastausta en ole saanut.

Tubeman
    Jäsen

Mistähän löytyisi kytkentäkaavio tuohon Asa 3300 Hifi Studiotrio laitteeseen? Minulle on SRHS:n foorumilla kysely, ainuttakaan vastausta en ole saanut.

Juu,jostain kumman syystä kotimaisiin laitteisiin on hiton vaikea saada skemoja,ilmiö taitaa olla arvostuksen puutteesta johtuvaa,niitä aletaan kaihoamaan sitten vasta kun kaikista skemoista on tehty jätepaperimassaa..  🙁

Katsos tätä huutonetin linkkiä,kysys tuolta myyjältä onko sillä mahdollisesti huolto-ohjetta 3300:aan..

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=86703497

Sissi A3
    Jäsen

Juu,jostain kumman syystä kotimaisiin laitteisiin on hiton vaikea saada skemoja,ilmiö taitaa olla arvostuksen puutteesta johtuvaa,niitä aletaan kaihoamaan sitten vasta kun kaikista skemoista on tehty jätepaperimassaa..

Pitänee paikkansa. Kuvittelin ASA 3300:n kytkentäkaavion löytyvän SRHS:n ASA-CD:ltä. Siellä sitä ei kuitenkaan ollut.

Saloran osalta olen kerännyt hyvän kokoelman kytkentäkaavioita. Sain pesämunan aikanaan Saloran tehdashuollolta (tuttu kaveri kopioi). Sen jälkeen on tullut jonkin verran lisää. Olen kerännyt listan hallussani olevista Saloran kytkentäkaavioista tuonne

http://www.hovirinta.net/Salora/alasivut/kytkentäkaaviot.htm

Olen lähettänyt niistä kopioita tarvittaessa tarvitseville. Kytkentäkaaviokokoelma lienee tällä hetkellä täydellisin olemassaoleva (Salon kaupungin elektroniikkakokoelmilla on samat kytkentäkaaviot, ei enempää).

Xana1973
    Osallistuja

Mikähän on vikana kun kuuntelee levysoitinta tai CD-soitinta kuuluu äänessä ikäänkuin kipinä häiriöitä? Näin ei ole ollut aikaisemmin. Voisiko virtalähteen ELKOt olla vaihdon tarpeessa? Ikäähän tällä mainiolla laitteella on jo 30 vuotta.

Tubeman
    Jäsen

Kuulematta ääntä ei osaa sanoa ,kuuluuko se kaikissa mainitsemiesi lisäksi myös radiossa?

Onko se jatkuvaa,surinatyyppistä vai napsahtelua?

talon/asunnon sähkövetojen ikä?

Esim jääkaapin termostaatin aiheuttama häiriö on napsahtelua ,mutta kuten sanoin ,kuulematta vaikea arvailla.

Xana1973
    Osallistuja

Kuulematta ääntä ei osaa sanoa ,kuuluuko se kaikissa mainitsemiesi lisäksi myös radiossa?

Esim jääkaapin termostaatin aiheuttama häiriö on napsahtelua ,mutta kuten sanoin ,kuulematta vaikea arvailla.

Sellainen napsahteleva ääni, joka kuuluu musiikin hiljaisissa kohdissa varsin selvästi. Minuutin aikana tulee useita napseita. Radiota en ole kuunnellut tuolla laitteella; antenni puuttuu. Asunto on 20 vuotias kerrostalo. Jääkaappi on vuoden vanha.

Tubeman
    Jäsen

Sellainen napsahteleva ääni, joka kuuluu musiikin hiljaisissa kohdissa varsin selvästi. Minuutin aikana tulee useita napseita. Radiota en ole kuunnellut tuolla laitteella; antenni puuttuu. Asunto on 20 vuotias kerrostalo. Jääkaappi on vuoden vanha.

Tuo saattaa tulla sähkönsyötön kautta,ja toinen mikä voi olla ,on laitteen sisäiset maavedot.Jos sulla on ollut päällyskansi poissa siitä,
    katso ettei jokin kaapeli ole irti.Etuasteen piirilevyn maajohto esim…

EDIT: Onko kämpässä mahd sähkölämmitys? Patterien termostaatit voi aiheuttaa myös napseen.Tuo epäsäännöllisyys napseessa viiittaisi ulkoiseen häiriölähteeseen.

Xana1973
    Osallistuja

Tuo saattaa tulla sähkönsyötön kautta,ja toinen mikä voi olla ,on laitteen sisäiset maavedot.Jos sulla on ollut päällyskansi poissa siitä,
    katso ettei jokin kaapeli ole irti.Etuasteen piirilevyn maajohto esim…

EDIT: Onko kämpässä mahd sähkölämmitys? Patterien termostaatit voi aiheuttaa myös napseen.Tuo epäsäännöllisyys napseessa viiittaisi ulkoiseen häiriölähteeseen.

Talon lämmitysmuoto on vesikiertoinen keskuslämmitys; kaukolämpö. Voisiko kasettisoittimen poistolla olla tekemistä tuon vian kanssa? Nauhuriosa oli irroitettava moduli, sen johdotkin olivat liittimillä. Tuli vaan mieleen, jos jokin maadoitus kiersi tuon nauhuriosan kautta.

Tubeman
    Jäsen

Ne nauhurin johdot kannattaa poistaa ihan kokonaan.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.