Aloittelijan kysymys-12AX7 vs Ecc81

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Aloittelijan kysymys-12AX7 vs Ecc81

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Jukcat
    Jäsen

Mulla on pari telefunkenin ECC81 Nos putkea (niitä logollisia) ja ajatuksen on että laittaisin ne tuohon Peaveyn delta blues 210:n.Ymmärtääkseni ecc81 voi laittaa 12ax7 tai ecc83 tilalle mutta tehot hiukan pienenee (Olen kuullut että n.45%?) Vaan kun delta bluesissa on 3 etuaste putkea niiin voiko niistä vain kaksi olla ecc81:siä ja kolmas 12ax7 vai tuleeko onkelmia? Entä savua?
    Kiitos tiedoista1
    Ps. Jos nuo telefunkenit ei tuohon käy, niin voin ne myydä jos jotakuta kiinnostaa.

okabass
    Osallistuja

Mulla on pari telefunkenin ECC81 Nos putkea (niitä logollisia) ja ajatuksen on että laittaisin ne tuohon Peaveyn delta blues 210:n.Ymmärtääkseni ecc81 voi laittaa 12ax7 tai ecc83 tilalle mutta tehot hiukan pienenee (Olen kuullut että n.45%?) Vaan kun delta bluesissa on 3 etuaste putkea niiin voiko niistä vain kaksi olla ecc81:siä ja kolmas 12ax7 vai tuleeko onkelmia? Entä savua?
    Kiitos tiedoista1
    Ps. Jos nuo telefunkenit ei tuohon käy, niin voin ne myydä jos jotakuta kiinnostaa.

MOI

Kyllä minusta voit vaihdella ko. putkia ihan vapaasti. ECC81 vahvistus on n.60 kun 12AX7 se on n.100.

Varo, ettei putken pinni taivu, kun asetat sitä paikoilleen. Jos taipuu, niin oikaise kuulakärkikynän kärkiosan reiällä (säiliö tietysti poistettuna). Jos väännät pinniä sormilla, halkeaa lasi.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.