Alhainen hehkujännite

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    oh7hhi
    Osallistuja

Hep!

Olen jonkun aikaa puuhastellut 18watt-kloonin parissa ja tänään sain peräti jo hehkut kytkettyä.

Mittasin jännitteet ja ne oli hieman alhaiset (putket paikoillaan 5,8V ja ilman putkia 6,2V).
    Muuntajana on hammond 370FX ja ensiö on kytketty 240 voltin jännitteelle.

Kysynkin siis että onko tuo 5,8 volttia ok vai haittaako toimintaa? Onhan se tietysti vielä siinä 10 prosentin alueella…
    Olen siinä käsityksessä, että tuon muuntajan ensiötä ei saisi kytkeä 230 voltille koska se aiheuttaa “epätasapainoa” (imbalance) ja ehkä ylim. lämpenemistä.

Tohtori R
    Jäsen

Hep!

Olen jonkun aikaa puuhastellut 18watt-kloonin parissa ja tänään sain peräti jo hehkut kytkettyä.

Mittasin jännitteet ja ne oli hieman alhaiset (putket paikoillaan 5,8V ja ilman putkia 6,2V).
    Muuntajana on hammond 370FX ja ensiö on kytketty 240 voltin jännitteelle.

Kysynkin siis että onko tuo 5,8 volttia ok vai haittaako toimintaa? Onhan se tietysti vielä siinä 10 prosentin alueella…
    Olen siinä käsityksessä, että tuon muuntajan ensiötä ei saisi kytkeä 230 voltille koska se aiheuttaa “epätasapainoa” (imbalance) ja ehkä ylim. lämpenemistä.

kytke ensiö linkin ohjeiden mukaa 220vac niin nousee jänistykset kohilleen!

http://www.hammondmfg.com/300series.htm

oh7hhi
    Osallistuja

Joo, se on kyllä yksi vaihtoehto ja luultavasti niin myös teenkin.
    Jos B+ jännite nousee liian korkeaksi, niin sitä on kuitenkin aika helppo pudottaa..

Tohtori R
    Jäsen

Joo, se on kyllä yksi vaihtoehto ja luultavasti niin myös teenkin.
    Jos B+ jännite nousee liian korkeaksi, niin sitä on kuitenkin aika helppo pudottaa..

näino!

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.