Akihabara

Home Foorumit Kaikki muut Asian vierestä Akihabara

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Sissi A3
    Jäsen

Akihabara on mieletön paikka, elektroniikkataivas.

Terveiset Tokiosta (Ginzasta).

Tomsku
    Jäsen

Mitenkäs sinä sinne eksyit? Saloroita metsästämään? 😉

harryk
    Jäsen

;)Eikö se ole putkihifistien mekka josta luulisi tarttuvan vaikka mitä härpäkkeitä heräteostoksena kotiin. Toivottavasti se massamurhapaikka ei ollut lähellä tätä mestaa. t. Harry Bluetone

Sissi A3
    Jäsen

Olen työmatkalla. Täällä on iso konferenssi ja kerron siellä meidän (Turun amk, Turun yliopisto ja Åbo akademi) polttokennotutkimuksista.

Kyllä sieltä vanhoja putkilaitteitakin ja putkia löytyy. Jos löytyy kohtuuhintainen putkistereo stereovirittimellä, saattaa tulla matkaan mukaan.

Olin kyllä murhapaikalla vajaata vuorokautta tapahtumien jälkeen. Tapahtumahetkellä olin hotellissa. On muutama kuva paikalta.

Sissi A3
    Jäsen

Olivat näköjään järjestäneet ohjelmaa koko rahan edestä, viimeksi maanjäristyksen. Akihabarasta tosiaan löytyy kaikki materiaalit ja komponentit joita voi kuvitella ja sellaisiakin joita ei voi kuvitella. Suomessa todella vaikeasti saatavia materiaaleja oli koottu mukavasti yhdelle alueelle ja palvelu toimi. Hintataso oli suomalaisittain todella kohdallaan. Tosin Mikko näyttää myyvän KT88:aa Akihabara hinnoilla. Hankkikaa materiaaleja varastoon niin kauan kuin euro on vahva.

Matkaan tarttui pari vanhempia putkia, Western Electric 216-A. Tuolta löytyy esittely

http://www.bill01a.com/articles/we-216-a.htm

ja tuolla on sen edeltäjillä 101-D putkilla tehty vahvistin

http://www2.117.ne.jp/~y-s/A-08S-101D-104D-amp-e.html

Putkilla 101-D ja 216-A ei ole muuta eroa kuin hehkujännite.

Mukaan tulleet putket ovat vuoden 1923 versiota. Löytyisiköhän jostakin kannat (eivät taida enää kylläkään toimia)?

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.