acoustic 360 etunen

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    villeristi
    Jäsen

Terve, onko kukaan rakennellu tollasta vehjettä. kutkuttelis rakentelu ja kaipaisin muiden kokemuksia…

okabass
    Osallistuja

Terve, onko kukaan rakennellu tollasta vehjettä. kutkuttelis rakentelu ja kaipaisin muiden kokemuksia…

MOI
    Ainakin tämä kaveri on.
    http://www.lynx.bc.ca/~jc/pedals360.html

Muistelen (pelkillä pikkuaivoilla) että joskus 70-luvulla Acoustic oli ehkä arvostetuin bassokone (mm. Pastorius, Häkä Virtanen, Maijanen jne). Kaverilla oli sellainen 1x 15″ combo , ja se ainakin minusta pesi mennen tullen silloin (about -78) Lahdessa olleet bassokoneet (siis ainakin minun tiedossa olleet). Se oli vaan kallis kone.

villeristi
    Jäsen

kävinkin tuolla J.C Malletin(?) saitilla käyskentelemässä. Mulla on kaverilta “ikuisuuslainassa” tollanen acousticin solidstate 450.

okabass
    Osallistuja

MOI

Katselin 360:n kytkistä. Siinä on periaatteessa sama keskiäänisäätö (Variamp?) kuin Ampegeissa (V9, SVT, V4-B) vain trankuilla toteutettuna. Minusta ko. kytkentä -ainakin putkilla toteutettuna- on paras mid-säätö sähköbassolle.

Eikös tuo 360 olut pelkkä etunen, vaikka olikin Acousticin kaapin päällä kuin nuppi. Varsinainen transistoripääte oli kaapissa. Koko setin tyyppi oli muistaakseni 360/361. Pääte taisi olla jotain 220W. Tuosta setistä haaveiltiin teininä kovasti.

villeristi
    Jäsen

Pitää jossain vaiheessa alkaa vääntämään tollasta v4-b:n etusta kunhan vaan sais ekaks ton alembicin F2-b:n tehtyä. Nyt oon saanut piirreltyä jo scheman hotswitchillä ja kahdella eri tonestakilla(Fender modattuna ja baxandall myöskin hieman modattuna…) Pitää kattoo mitä tulee…

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.