ac 30 reissue

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    v.o.x
    Jäsen

Osaako kukaan sanoa onko reissue vox ac30(94) mahdollista “päivittää” yhtään esikuvansa kuuloiseksi? Esikuvalla tarkoitan 60/70 luvun “risukasa” kytkettyjä voxeja..
    Esim metallikalvovastuksien vaihto “hiili”mallisiin tai muita komponentteja korvamalla paremmilla. Kytkentä tietääkseni muistuttaa 60 laitetta ???

harryk
    Jäsen

Tuohon löytyy varmaan jopa valmis point-to-point-levy jos haluaa vaihtaa alkuperäisen siihen. Tällaisia valmiita levyjä voisi löytyä mm. tuolta http://www.ceriatone.com. Toinen vaihtoehto on purkaa nykyinen piirilevy ja rakentaa alkuperäisen mukainen vahvari tyhjältä pöydältä.

v.o.x
    Jäsen

Kumpihan noista olisi parempi/järkevämpi vaihtoehto? Tekeekö joku liike näitä juttuja?Mistähän oikeat osat? sorry kysely ikä ;D

Jake
    Jäsen

Jep, taikka sit laittaa reissuen myyntiin ja ostaa tilalle 60-70 lukulaisen Voxin…

v.o.x
    Jäsen

sekin on käyny mielessä,mutta ovat so kalliita ja huonokuntoisia sekä vähissä :-[

harryk
    Jäsen

Kumpihan noista olisi parempi/järkevämpi vaihtoehto? Tekeekö joku liike näitä juttuja?Mistähän oikeat osat? sorry kysely ikä ;D

;)Voisin periaatteessa tehdä tuon muutostyön, mutta korvausta vastaan ja aikataulu menee silloin yli joulun johtuen muutamasta meneillään olevasta Bluetone projektista. Olen tilaillut tuolta Ceriatonelta aiemminkin tavaraa joten se puoli kyllä pelaa jos päädyt tuohon vaihtoehtoon. Se helpottaa muutostyötä aika paljon jos ottaa valmiin turret-levyn komponentteineen. Jos haluat keskustella asiasta lisää, laita yksityisviesti ja tiedot mistä sinut tavoittaa. t. Harry

Nimetön
    Vieras

Eihän ceriatonella ole Vox sarjoja? Vai mitä olen missannut?

Weberiltä sensijaan moinen löytyy.

harryk
    Jäsen

::)Eipä näytäkään valmiina löytyvän,mutta uskon, että NIk tai Nak sieltä Ceriatonen sylttytehtaalta tekee tilauksesta vaikka panssarivaunun. Kannattaa panna emailia menemään ja kysyä asiaa suoraan. Tuo Weber on myös kait ihan kelpo vaihtari. t. Harry

Nimetön
    Vieras

::)Eipä näytäkään valmiina löytyvän,mutta uskon, että NIk tai Nak sieltä Ceriatonen sylttytehtaalta tekee tilauksesta vaikka panssarivaunun.

Älä ny. Mää tykkään tehdä itse noita turrettilevyjä. Pitää vaan ensin tehdä 1:1 layout, niin homma on oikeastaan aika kivuton.

Mutta panssarivaunu… Josko sieltä sais mallin T-34. Ehdotonta vintagea, eikä jumiutuisi talvella lumeen. Kelpaisi mennä aamulla torilta pottuja hakemaan.

Kannattaa panna emailia menemään ja kysyä asiaa suoraan. Tuo Weber on myös kait ihan kelpo vaihtari. t. Harry

Weberin vahvareista en tiedä, mutta niiden chassikset ja puukotelot on ainakin hyvää tavaraa.

harryk
    Jäsen

;)Ellu! BTW olisin kiinnostunut jossain vaiheessa tekaisemaan sen Latisen sillä kiekulla ja kaikulla. Seurasin tuolla EL34Worldin palstoilla sinun projektisi etenemistä. Minulla on Malesin Nik sedältä tilattu valmis turrettilevykin siihen kun en ole kovin innostunut niitä itse vääntämään. Olen muuten huomannut, että suurin lisäarvoni putkivahvariharrastukseen on nykyään sohvalla löhöillessä harrastettu trassendenttinen aiheeseen liittyvä mietiskely. Ideoita tursuaa joka aivon sopukasta, mutta tuotantoon on sieltä pitkä matka. Mm. tuo reikien porailun ja piuhan vetämisen voisi ulkoistaa vaikka kokonaan Nik sedälle Kualalumpuriin tai jotain ;). Tuo laitisen skema vaan ei oikein aukea meikäläisen pc:llä, joten löytyykö sinulta siihen joku muu ohjelma jolla sen saisi auki ja voisitko lähettää sen vaikka meilillä? Kiittäen Harry 

ceesami
    Jäsen

Olen muuten huomannut, että suurin lisäarvoni putkivahvariharrastukseen on nykyään sohvalla löhöillessä harrastettu trassendenttinen aiheeseen liittyvä mietiskely. Ideoita tursuaa joka aivon sopukasta, mutta tuotantoon on sieltä pitkä matka.

Juuri tästä syystä minulla ei ole vieläkään kuin yksi käyttökuntoinen vahvistin… 😀

Jake
    Jäsen

sekin on käyny mielessä,mutta ovat so kalliita ja huonokuntoisia sekä vähissä :-[

No, mitäs vaikka vähän pinnotteet repsottaa.. Mulla on -74 ac30 top boost.. Pelaa aivan mainiosti http://koti.mbnet.fi/manninen/cadillacs/keikan%20kuvia%2016.7%20008.jpg kuvassa voxpinon päällä ..

Tami
    Jäsen

Osaako kukaan sanoa onko reissue vox ac30(94) mahdollista “päivittää” yhtään esikuvansa kuuloiseksi? Esikuvalla tarkoitan 60/70 luvun “risukasa” kytkettyjä voxeja..
    Esim metallikalvovastuksien vaihto “hiili”mallisiin tai muita komponentteja korvamalla paremmilla. Kytkentä tietääkseni muistuttaa 60 laitetta ???

Mahdollista on, mutta eri asia on jotta onko järkevää.
    1) Voisit miettiä, että mikä siinä soundissa häiritsee / puuttuu / pitäisi muuttaa. Vaikutttaako siihen enemmän vahvistin, kaiuttimet vai muu käytössä oleva setuppi
    2) Itse kallistuisin myymään tuon reissuen pois ja niistä saatavilla rahoilla tekisin/ teettäisin tuommoisen kloonin tälläkin palstalla vaikuttavilta “tekijämiehillä”. Ulkonäöllä jos ei ole väliä niin reissuesta saatavilla rahoilla saapi jo melkolailla soivan paketin aikaiseksi
    3) Kannattaa kokeilla vielä nykyään kaupassa myynnissä olevaa heritage-sarjan ac30:sta jos hakusessa on semmoinen perinteinen Vox soundi. Tämä ei tietysti ole tämän palstan hengen mukainen ratkaisu.
    4) Paras vaihtoehto: Myyt tuon konehuoneen minulle ja teetät tuohon koteloon “oman vahvistimen”, jossa on esim fender,vox ja marsu ja mesatyyppinen kanava..?

Kuitenkin “muutaman” Voxin kierrättäneenä tulee mieleen, ettei se ikä / kytkentä / kaiutin aina autuaaksi tee. Melkoisia yksilöitä noissa Voxeissa tuntuu olevan iästä ja kaiuttimista riippumatta. Ja tuo Reissuekin on ihan hyvän kuuloinen laite, jolla siihen Voksismiin pääsee sisälle.

jusmu
    Osallistuja

Kuitenkin “muutaman” Voxin kierrättäneenä tulee mieleen, ettei se ikä / kytkentä / kaiutin aina autuaaksi tee. Melkoisia yksilöitä noissa Voxeissa tuntuu olevan iästä ja kaiuttimista riippumatta. Ja tuo Reissuekin on ihan hyvän kuuloinen laite, jolla siihen Voksismiin pääsee sisälle.

En ole mikään Vox-mies, mutta pääsin kokeilemaan tuossa tuota Kiinan Reissueta ja tykkäsin tosi kovasti. Siitähän lähti ihan mahtavaa räyhääkin humbuckereilla.

Tami
    Jäsen

En ole mikään Vox-mies, mutta pääsin kokeilemaan tuossa tuota Kiinan Reissueta ja tykkäsin tosi kovasti. Siitähän lähti ihan mahtavaa räyhääkin humbuckereilla.

Jep, se on ihan perushyvä ja terveen soundin omaava putkistyrkka. Aloittajan vekotin lienee kuitenkin niitä Korkkilaisia Reissue-malleja, jotka ovat “käyttöliittymältään”  ;D niitä vanhempien voksien kaltaisia. Sinällään niiden vanhojen Voxien ihannointi on mun mielestä jotensakin “aika kultaa muistot tai pakko olla hyvä kun on vanha” tyyppistä puuhastelua. Orkan soiton seassa ne erot tasoittuu kuitenkin ja 1000 euron lisäsijoituksella saa ehken enempi nyansseja soundiin ja nekin huomaa / osaa kuunnella vain soittaja itse. Yhtä kaikki harrastustahan se on sekin ja jokainen tyylillään.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.