Abacom ohjelmat

Home Foorumit Kaikki muut Yleinen Abacom ohjelmat

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    uraltone
    Osallistuja

Terve,

Olen käyttänyt jo pitkään Abacom ohjelmia ja olemmekin ottaneet nyt jälleenmyyntiin kaksi yleisintä ohjelmaa.

Ohjelmiin voi tutusta abacom kotisivuilla osoitteissa:
    http://www.abacom-online.de/uk/html/splan.html
    http://www.abacom-online.de/uk/html/sprint-layout.html

Ohjelmat ovat erittäin helppo, ja nopea, käyttöisiä ja sopivat täten aloitteleville piirtureille mainiosti. Ominaisuudet riittävät kuitenkin vaativampiinkin projekteihin.  Ennen kuin listaan ohjelmat verkkokauppaan laitetaan avajaistarjous foorumin lukijoille. CD versio Kummasta tahansa ohjelmasta 35€ sis ALV. Suomen OVH on 65€!!

Mikko
    UralTone amplification Oy

Nimetön
    Vieras

Ei taida olla mac versiota saatavana? 🙁

EDIT: Vastaan itse. Ei.  :'(

Tuo splan näyttää kyllä hyvältä.

Tubeman
    Jäsen

Joo,tuo vois olla kevyempi kuin nyt käyttämäni MultiSim.Vilkaiskaas muitakin tuotteita tuolla saitilla,LochMaster voi kiinnostaa Verolevyjen kanssa pulaajia.

uraltone
    Osallistuja

Ei taida olla mac versiota saatavana? 🙁

EDIT: Vastaan itse. Ei.  :'(

Tuo splan näyttää kyllä hyvältä.

Eipä taida olla, mutta kannattaa kysellä valmistajalta. Ovat antaneet todella loistavaa asiakaspalvelua ainakin minulle.

Mikko

uraltone
    Osallistuja

Joo,tuo vois olla kevyempi kuin nyt käyttämäni MultiSim.Vilkaiskaas muitakin tuotteita tuolla saitilla,LochMaster voi kiinnostaa Verolevyjen kanssa pulaajia.

LochMaster:a en ottanut myyntiin koska tuotteita piti kuitenkin ottaa kohtuullinen määrä per laji ja ajattelin ettei tuolle ole niin paljoa kysyntää…

Parasta noissa on nimenomaan helppokäyttöisyys. Vaikkei ole käyttänyt alan ohjelmia, mutta on kohtuullisen sinut koneen kanssa, oppii noita käyttämään hetkessä. Ja ominaisuuksia löytyy ammattikäyttöön asti, esim. sprint layout exportoi gerberit ja excellonit piirilevytehtaita varten ja HPGL:t jyrsimille…

Mikko

leka
    Jäsen

Tuohan näyttää hyvältä, olen käyttänyt Orcadia joka on kyllä törkeän raskas pieneen piirtelyyn…
    Onko siinä putkien symboleja valmiina?

t. Leka

uraltone
    Osallistuja

Tuohan näyttää hyvältä, olen käyttänyt Orcadia joka on kyllä törkeän raskas pieneen piirtelyyn…
    Onko siinä putkien symboleja valmiina?

t. Leka

Skema ohjelmassa on. Demot voi ladata heidän sivuiltaan… Sivuilla on lisäksi ladattavissa käyttäjien tekemiä symboleja. Omia symboleita on myös erittäin helppo tehdä.

Mikko

okabass
    Osallistuja

MOI

Mulla on tuo Sprint-layout ollut käytössä, ja samaa mieltä, että helppokäyttöinen softa. Voisi olla pieniin (=efekti) projekteihin vieläkin simppelimpi. Mutta ihan eri pohjalta kuin mm. Eagle (demoa kokeillut). Mulla ei ole pariin vuoteen ollut levyke-asemaa, joten en ole sitä voinut voinut käyttää. 

Taidanpa tilata nuo kummatkin. Niistä on varmaan tullut kehittyneemmät versiot viidessä vuodessa.

uraltone
    Osallistuja

Kiitos Oka! Laitetaan tänään matkaan.

Mikko

Sissi A3
    Jäsen

Tuo Sprint-layout vaikuttaa kiinnostavalta. Paria asiaa en löytänyt sivulta.

Onko ohjelmassa jokin piirilevyn koko- tai komponenttimäärärajoite?
    Tarvitseeko ohjelma pohjaksi kytkentäkaavion?

Kolmas ongelma: Miten ohjelman voi tilata vai riittääkö tämä ilmoitus, että haluan saada oman kappaleeni Sprint-layout ohjelmasta.

Kytkentäkaavion piirto-ohjelma vaikutti myös aika mukavalta. Sille ei nyt kuitenkaan ole tarvetta. Olen piirtänyt kytkentäkaaviot Corel Draw piirto-ohjelmalla. Se ei ole mikään kytkentäkaavion piirto-ohjelma ja alkuun pääsy olikin melkoisen hankalaa. Nyt on kertynyt jo jonkinlainen komponenttikirjasto ja kytkentäkaavion teko sujuu joutuisasti. Ellei tuo layoutin piirto-ohjelma tarvitse pohjaksi jollakin tietyllä ohjelmalla piirrettyä kytkentäkaaviota, Corel Draw ja Sprint-layout on kova yhdistelmä.

okabass
    Osallistuja

Kiitos Oka! Laitetaan tänään matkaan.

Mikko

MOI

Kiitos nopeasta toimituksesta.

uraltone
    Osallistuja

Onko ohjelmassa jokin piirilevyn koko- tai komponenttimäärärajoite?

Kokorajoitus on 500x500mm (eli ei lopu heti kesken) ja komponenttirajoitusta ei taida olla.

Tarvitseeko ohjelma pohjaksi kytkentäkaavion?

Ei, eikä kytkistä saakkaan integroitua ohjelmaan. Eli jos sitä haluaa, täytyy katsella aivan eri hintaluokan ohjelmia. Kannattaa ladata demo ja kokeilla sitä jos ominaisuudet mietityttää.

Kolmas ongelma: Miten ohjelman voi tilata vai riittääkö tämä ilmoitus, että haluan saada oman kappaleeni Sprint-layout ohjelmasta.

Laita sähköpostia minulle osoitetietojen kera niin lähetän ennakkolaskun. Osoite löytyy nettisivuiltamme.

Terv,
    Mikko

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.