6l6 ja el34 pääteputkista

Home Foorumit HI-FI tee-se-itse Hi-Fi-vahvistimet 6l6 ja el34 pääteputkista

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    palomaki
    Jäsen

Kysääsen semmosesta kuin sovtek 5881/6l6wgc. Hinta 12.74eur. Notta onko kuinka hyvä? Tulis hammond 1645 30w hifi pätiköiden jatkoksi.
    Katsastin toki soveltuvuustaulukkonne, mutta tämän hinta olis kiva ;D
      Sitte oli tungsol 6l6 gc str myös edullinen. Onko se laadukas?

Nyt käytän el34 jotka myös sopivat siihen.
    Myyttekö sovtekin el34 pääteputkia.

Miika palomäki

uraltone
    Osallistuja

Terve,

Kysymys oli ilmeisesti esitetty minulle.

Jos etsit 6L6GC putkia niin nuo sovtekit eivät ole niitä. Hinta ja laatu kulkee monesti käsikädessä. Suosittelen Svetlana / SED putkia EL34 ja 6L6GC putkissa. Voit jopa säästää näitä putkia käyttämällä, koska niiden käyttöikä on todennäköisesti pidempi kuin noilla ihan halvimmilla malleilla. Sovtek merkillä ei tehdä EL34 putkia. Tungsol pääteputket on mielestäni myös hyviä, mutta hi-fi puolelle suosittelen kyllä Svetlanaa mieluummin.

Parhain terveisin,
    Mikko
    UralTone

artosalo
    Jäsen

Olen testannut Neukku (NOS) 6L6GC:ia eli 6P3S-E:tä Hammondin 1645:lla erittäin hyvin tuloksin. Tehoa sain 25 W alle 1 % säröllä ja 20 W:lla alle 0,4 %:lla. Jos haluat kokeilla näitä, niin voin luopua parista edullisesti.
    Saat valmiin kytkennän samalla.

Terv.

AS

uraltone
    Osallistuja

6P3C-EV:t on kestäviä, mutta omiin korviin niiden soundilliset ominaisuudet eivät ole kovin hyviä. Soundi on hieman tumma / tumppu. Mutta kestävyys on kyllä huippuluokkaa ja yliräikeisiin laitteisiin nuo voivat sopia myös soundillisesti.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.