3pdt kytkin.. Itse paholaisen keksintökö ??
Home › Foorumit › Kitaraefektien rakentelu ja muu tee-se-itse › Kitaraefektit › 3pdt kytkin.. Itse paholaisen keksintökö ??
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.8.2017, 08:21 #69508Lauri SiikaJäsen
Tervehdys kokeneemmat efektipurnukoiden rakentajat !
Olen rakentanut noin kymmenen pedaalia ja kaikissa on tullut sama ongelma vastaan. Kun kolvaan 3PDT kytkimen kiinni, pedaali muuttuu joko täysin mykäksi tai toimii ainoastaan off- asennossa päästäen cleanin signaalin läpi ja mykistyy kokonaan on-asennossa.
Olen googlettanut eri tapoja kytkeä näitä 3PDT kytkimiä eikä niille tunnu olevan MINKÄÄNLAISTA “oikeaa” kytkentätapaa vaan tapoja tuntuu olevan kymmeniä erilaisia! Olen kokeillut ehkä kymmentä eri kytkentätapaa eikä mikään niistä ole toiminut ja lopputulos on ollut aina se että olen joutunut kytkemään pedaalin siten että se on joko koko ajan päällä kun piuhat on kiinni tai käyttämään vanhemman mallista kaksinapaista liitintä.
Pakko ihan lainata sen youtubesta kuuluisan metsäkonekuskin sanoja ” on tämä nyt per€#ele työmaa “..Onko kellään tiedossa kytkentää mistä voi vannoa vaikka kaksi kättä raamatulla että se toimii ? Tai onko linkkiä johonkin rautalangasta väännettyyn kytkentäkuvaan ?
Kaiken muun osaan pedaaleissa rakentaa mutta 3pdt kytkimen kohdalla töppää >:( >:( :'( :'( :'( :'(Tuntuu kuin 3pdt kytkin olisi paholaisen ja itse saatanan keksintö ;D >:(
4.8.2017, 09:36 #90233panmanOsallistujaEt antanut mitään tietoa siitä, mitä olet kytkemässä. Kyllä jokainen kytkentätilanne vaatii, että räätälöidään se erikseen ja siis ei voi olla jotain “patenttikytkentää”. Auttaa paljon, kun ymmärtää miten 3PDT-kytkin toimii. Siitä se lähtee.
4.8.2017, 10:34 #90234hujanenOsallistujaMoro
Ei sen pitäisi olla vaikeaa. Siinähän on kolme erillistä vaihtokytkintä samassa paketissa. Osiot näkyvät yleensä pohjasta ja kytkimien keskinapa kytkeytyy jommankumman reunimmaisen kanssa asennosta riippuen.
Jussi
ps. yritin liittää kuvan, mutta ilmoittaa että:Tiedostokansio on täynnä. Yritä pienemmällä tiedostolla ja/tai ota yhteyttä ylläpitäjään. Vaikka kuva on vajaat 10kB.
4.8.2017, 11:21 #90235Lauri SiikaJäsenHmmm…
Ei kai sillä ole perus fuzzissa väliä mitä on kytkemässä ? Eikös siinä pitäisi olla vaan in ja out liitin, ledi , 9v dc liitin ja piiri jossa on sisäänmeno ja ulostulo. Kaipaisin siis peruskytkentää joka toimii fuzzeissa. Ei mun pää riitä opiskelemaan liittimen sielunelämää 😮4.8.2017, 12:16 #90236hujanenOsallistujaMoro
Jos ei niin yksinkertaista asiaa, kuin kytkin, ymmärrä, niin ehkä kannattaisi unohtaa koko juttu, ettei vielä riko vahvistintakin.
Jussi
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.